Förr i tiden var det tidningar eller böcker man fick plöja igenom för att få tips och råd hur krukväxterna ska skötas. Idag är det olika forum välden runt, enskilda bloggar och YouTube som ger bästa tipsen.
Jag har hittat en fantastisk person Miss Orchid Girl som gör informativa videosnuttar om hur man sköter sina Orkidéer.
Miss Orchid Girl har också en samlad blogg med mer information om respektive art - tips på hur man ska sköta sina orkidéer och även ett forum dit man kan ställa frågor. Bloggen heter; Orchide Nature.
Fördelen med dessa videos är att man får handfasta tips om hur man ska plantera om eller få sin tynande växt på bättre tankar.
Kanalen är av utbildningskaraktär och man kan lära sig massor ifrån den. Själv får jag inspiration från de vackra bilderna och all intressant information som jag lyckas snappa upp mellan varven.
Miss Orchid Child har bara en nackdel - hon pratar så förfärligt fort att man blir direkt anfådd av de första avsnitten. Visst är det en viss amatörstatus på dom men annars en riktig höjdarkanal.
Dessutom har Miss Orchid Girld en helt fantastisk energi så det finns nya inslag nästan varje dag.
Titta gärna in på hennes blogg eller kolla på någon av hennes utbildningsvideor - de är verkligen sevärda.
Länkar: