Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etiketterförökningelefanttunga
Läst 161 ggr
Caeli
2

Elefanttunga med tomater #2

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2025-11-26 11:29 av Caeli
Caeli
3

Tidigare i höstas kom det en knopp på mina egensådda elefanttungor.

Blomma på gång!

IMG_0293.jpeg

Caeli
3

IMG_0291.jpeg

Caeli
2

Nu är blomman vissnad och hänger kvar som en trasselsudd. Precis en sån som allt började med…

• Redigerat 2025-11-26 11:37 av Caeli
Carmarino
2

Så roligt. De har så fina blommor, och lite extra speciellt blir det om det kommer frukt på dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Caeli
2

#4: Tror inte det kommer någon frukt på denna. Har fått för mig att det måste vara flera blommor för att det ska ske. Men man vet aldrig… 😊

Carmarino
2

#5: Såvitt jag minns hade min elefanttunga bara en blomma den enda gången den satte frukt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Caeli
2

#6: Okej, då finns det ju hopp! 🙂

Vet egentligen inte om jag vill ha fler plantor men själva pillandet och experimenterandet med fröna är ju lockande i sig.

alva03
2

#5: Säker på att den inte är självpollinerande med självfertila blommor eller vad det nu blir? Tycker jag även i butiker sett dem ha frukt… Men de kanske har haft varandra att pollinera.

MVH Alva <3

Caeli
2

#8: Kan mycket väl vara så, jag vet inte. 🙂

Kul att du har sett dem i butiker. Det är inte vanligt.

alva03
2

#9: Ja jag hade aldrig sett den tidiagre men har inte heller hittat den på evigheter så kanske var ren tur att den såldes och typ var en grej just då?

MVH Alva <3

Caeli
2

#10: Köpte du ett ex?

alva03
2

#11: Nej men gud jag ångrar så att jag inte köpte en.

MVH Alva <3

Carmarino
2

#12: De är väldigt lätta att föröka, så om du känner någon som har en planta, be om en sidolök. 😊