Klätterväxter
Hejsan! Är det någon här inne som har klätterväxter som far uppför väggen och vidare mot taket? Tänkte i så fall höra hur ni "fäster" dem mot väggen? Jag har funderat till och från vad som blir mest diskret och inte gör så mycket hål i väggen. Men jag vet inte riktigt, finns här några idéer?
- Redigerat 2021-04-18 22:13 av Pyttelite
Det bästa vore väl om du kunde fästa någon sorts genomskinligt nylonnät på en pinne högst uppe vid taket. Nätet hänger ner löst och växten tar tag där den behöver.
Jag har använt kabelklammer till en av mina klätterväxter. Diskret och enkelt, men det blir ju hål för varje klammer så klart.
Jag kom på nu att ett grönt typ fiskenät kan bli en dekoration i sig och öka på
"grönhetskänslan". Man kan också fuska lite till en början och sätta fast konstgjort grönt. Så har jag gjort på en ställning jag har ute till murgröna.
Tack för tipsen! Jag har lite funderat om jag skulle fästa krokar i väggen vartefter de växer, men jag vet inte riktigt.
Tror att ett grönt fiskenät blir lite konstigt här men ett brunt skulle funka!
#4: Hoppas du får tag i något då. Annars får du väl lära dig makramé. 😉
Jag funderar på att sätta upp vid vår terrass men då vi snart ska flytta så känns det ganska onödigt.
Isåfall så skulle jag rekommendera dig att använda fiskenät precis som nämnt tidigare i tråden.
Vänliga hälsningar