Bästa utbud på krukväxter ?
Halloj !
Är nyfiken på att veta var ni köper era krukväxter ….
Och jag behöver tips på nya ställen/butiker i Malmö/Skåne området som har ett stort och/eller varierat utbud på krukväxter !
Tycker jag köper krukväxter på samma ställe hela tiden(Plantagen,Blomsterlandet) …. och skulle verkligen vilja hitta lite nya ställen/butiker 🙂
Uppskattar alla eventuella tips!🙂
Jag tar alltid en sväng om "blomsterbordet" när jag är i en matvarubutik. Ibland kan man göra riktiga fynd på tex ICA, Coop eller Netto. Även City Gross och speciellt Lidl har också fina växter. Håll koll på deras reklamblad om du inte vill springa runt…
Jag bor inte i Malmö-området men mitt tips är att du söker på handelsträdgårdar.
Sen beror det helt på vad du är intresserad av i krukväxtväg. Det finns fina krukväxter i vanliga mataffärer som Caeli tipsar om men sen finns det ju även specialaffärer speciellt i Skåne eftersom det är ett gynnsamt klimat där.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Håller med ceali om att man kan hitta mycket intressant på Ica. De större matvaru affärerna typ maxi och Coop forum har ju mer. Malmö/Skåne överlagr inte mitt område men jag brukar titta i inrednings butiker som Dimoda, de kan ha lite roliga grejer speciellt succulenter brukar de ha. Vissa florist butiker kan ju ha, dock brukar inte det vara några roliga priser.. Blomsterlandet gillar jag. Kolla runt lite i köpcenter i olika butiker och se om du hittar någon rolig butik :)
Och sedan finns ju hela Själland! Inte mycket som slår blomstermarknaden i Helsingør fast det är kanske mer lösa blommor och plantor?