KrukvÀxter iFokus

KrukvÀxter

Etikett: greenroom
LĂ€st 1333 ggr
Pyttelite
6

Jag har inte ord för detta đŸȘŽ

Idag har iFokus-ledningsgrupp plockat bort mig som vÀrd pÄ TrÀdgÄrd iFokus.

Jag skrÀmmer ju bort sÄ mÄnga hÀr pÄ iFokus.

Mycket lÄgt och fult gjort!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

[GTBLovesAnimals]
0

Va fattar inte

beem
0

Men vad ett sent aprilskÀmt-
Fick du ingen förklaring.

Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Sorgen Àr kÀrlekens pris

Pyttelite
1

Jag ska straffas för att jag kört bort honom frÄn iFokus och nu har han plötsligt fÄtt ett brinnande trÀdgÄrdsintresse.

Vixxen
0

Va???

Pyttelite
0

#4: Mer finns att lÀsa pÄ vÀrdsajten miljösajten och politik iFokus.

Andra sajter jag hÄller pÄ att bli frÄntagen.

• Redigerat 2025-04-03 13:43 av Pyttelite
Vixxen
0

#5: VÀrdsajten tror jag inte jag har tillgÄng till.

Pyttelite
0

Inget du behöver vara ledsen för.

[solljust]
2

#5: Är det fler sajter du blir av med Pytte ? att du skrĂ€mmer ivĂ€g folk sĂ„ upplever inte jag det och vi Ă€r mĂ„nga som kan föra en del tuffa diskussioner du och jag har gjort det andra har gjort det sĂ„ det Ă€r inget konstigt alls om en diskussion hettar till med sĂ„ mĂ„nga olika Ă„sikter och tankar och sĂ„ mĂ„nga mĂ€nniskor som finns med pĂ„ forum.

Jag förstÄr ingenting nÀr jag lÀste pÄ vÀrdsajten kanske missar jag nÄgot som jag inte alls kÀnner till men en trÄkig utgÄng blev det. Hoppas du fÄr behÄlla dina andra sajter i alla fall.

Pyttelite
0

#8: Jag utgÄr ifrÄn att jag kommer att bli av med alla - det Àr nya tider nu.

beem
0

#9: Är det nya som driver iFokus ?

Sorgen Àr kÀrlekens pris

Carmarino
9

Du och jag har ju haft vÄra kontroverser, men det dÀr var riktigt fult gjort. SÀrskilt som du precis hade börjat fÄ igÄng sajten igen.

Det börjar kÀnnas som lite av Trump-fasoner - "jag tar vad jag vill ha, oavsett vad du tycker". Fast det kanske jag inte skulle sÀga, för dÄ blir vÀl jag ocksÄ av med mina sajter.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

• Redigerat 2025-04-03 18:12 av Carmarino
Lona
2

#10: Nej, det Àr fortfarande Staffan, Niklas och Johan.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
1

#12: ok

Sorgen Àr kÀrlekens pris

Lona
8

#11: Ja, det dÀr kÀndes riktigt fult, i synnerhet som Pytte gör ett jÀttejobb med aktiviteten pÄ iFokus och har flera sajter som hen lÀgger ner massa tid pÄ - och kickade igÄng TrÀdgÄrd igen.
Man kan vara osams och "banka varandra i huvudet med plakat" men det dÀr var faktiskt pÄfallande likt Trump.

Skickar inte sÀrskilt trevliga signaler till oss andra sajtvÀrdar heller, för den delen, Àven om detta Àr fel sajt att diskutera det pÄ.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
5

#14: Utan att veta orsaken sÄ hÄller jag med i det du skriver. Pyttelite Àr en tillgÄng och hÄllet igÄng mÄnga inlÀgg och sajter.

Sorgen Àr kÀrlekens pris

Carmarino
3

MÄste erkÀnna att jag för första gÄngen pÄ allvar övervÀger att lÀmna iFokus. Jag gillar ju mina sajter, men med sÄdant beteende frÄn ledningen vet jag inte om jag vill vara kvar.

Har ju fÄtt veta av Johan att jag Àr orsak till att flera personer lÀmnat iFokus, vilket jag inte hade en aning om, och jag förstÄr inte heller varför.

Det kÀnns inte trevligt att höra och om det Àr sÄ Àr det kanske bÀst att skippa iFokus helt och hÄllet. Det tar ju trots allt rÀtt mycket tid, sÄ det kanske hade varit skönt att inte behöva lÀgga flera timmar varje dag hÀr.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

beem
4

#16: Vad Àr det som hÀnder. Det hÀr kÀnns lite obehagligt. Vad vÄgar jag skriva. Jag hoppas att du inte lÀmnar.
Nu borde de ansvariga kommentera utan att hÀnga ut nÄgon men förklara ramarna.
Om nÄgon lÀmnar pga en person mÄste ju den personen fÄ veta direkt. Hur ska man annars bete sig om man inget vet.

Sorgen Àr kÀrlekens pris

• Redigerat 2025-04-03 19:50 av beem
Carmarino
3

#17: Minns inte var han skrev det, men det var mer "i förbifarten" och han kommenterade det inte.

Har mer och mer kÀnt att jag sjÀlvcensurerar mig pÄ vissa sajter, för jag vill inte bli pÄhoppad bara för att jag inte tycker samma som Johan och andra. Försöker numera undvika de sajterna.

Har inte bestÀmt mig Àn, men kommer att ta mig en allvarlig funderare om jag ska vara kvar eller inte.

[Undertaker]
0

#0: SÄ efter att du blivit frÄgat privat och Àmnet sedan togs upp pÄ vÀrdsajten sÄ tog han bara över utan att sÀga nÄgot?

johan
12

Pyttelite, jag har gett upp att försöka komma nÄgon vart i vissa diskussioner, men eftersom det i denna trÄd Àr sÄ full med rena lögner sÄ tÀnker jag ÀndÄ stÀlla ett par frÄgor. Inte för att jag direkt förvÀntar mig ett svar, men kanske mer för att lÄta andra fÄ en bredare bild av vad som ligger bakom.

Hur tror du det kommer sig att du Àr avstÀngd frÄn sÄ mÄnga sajter?
Hur tror du det kommer sig att mÄnga lÀmnar sajter du driver?
Varför Àr du vÀrd för 20 sajter?

Du skrev att du tagit ett stort ansvar för mÄnga sajter, medan vi övergett iFokus. Du skrev att du skulle fÄ TrÀdgÄrd aktiv, men det var först upp till bevis frÄn vÄr sida innan det skulle ske.
Om det var en sÄdan stor uppoffring, varför Àr det inte skönt att slippa hÄlla 20 sajter aktiva?

Som vÀrd för 20 sajter, mest av nÄgon annan medlem pÄ iFokus, borde du mer Àn nÄgon annan veta vad som stÄr i vÀrdavtalet. HÀlften av sajterna du Àr vÀrd för var vid början av det hÀr dramat helt döda, inklusive TrÀdgÄrd som Staffan kÀnde att han kunde göra ett bra jobb med. En ganska stor del av vÀrdavtalet handlar just om förpliktelsen att hÄlla sajter aktiva.

Alla som driver ens en sajt, vet ju att det Àr mycket jobb att hÄlla den aktiv. Det Àr ett svÄrt att komma pÄ bra inlÀgg och uppmuntra till att andra kommer igÄng och skriva och tycker om att kommentera.

Att driva 20 sajter, och sÀkert ha ett betalt jobb och kanske en familj, Àr av rÀtt förstÄeliga skÀl otroligt svÄrt att hinna med.

Det jag inte alls kan förstÄ, Àr kombinationen av att du fÄr det att lÄta som att det Àr en uppoffring och att det Àr sÄ viktigt för dig att behÄlla sajter som haft 0 i aktivitetsindex.

Mvh // Johan

• Redigerat 2025-04-03 20:42 av johan
[solljust]
7

Jag har ocksĂ„ gĂ„tt i funderingarna att lĂ€gga ner men det har inget med det hĂ€r att göra det Ă€r nĂ„got jag kĂ€nt nĂ„gra mĂ„nader nĂ€r nĂ„gra förstör och sen spelar martyr sĂ„nt kan jag inte ta men sĂ„ finns det mycket bra folk och det Ă€r dom som gör att man hĂ€nger kvar sĂ„ egentligen ska vi inte ge upp tvĂ€rtom gemensamt kĂ€mpa för en god stĂ€mning och ett trevligt klimat 😎

Caeli
10

#20: Att pĂ„stĂ„ att trĂ€dgĂ„rdssajten var helt död stĂ€mmer inte. DĂ€r var bra aktivitet hela förra sĂ€songen och att den sedan gĂ„r i dvala under vintern Ă€r inte sĂ„ konstigt. Det gör de verkliga trĂ€dgĂ„rdarna ocksÄ 

Nu Àr jag ingen vÀrd och vet inte vad som stÄr i vÀrdavtalet men enligt #20 sÄ handlar vÀrdavtalet till stor del "om förpliktelsen att hÄlla sajter aktiva". Hur kan det dÄ komma sig att mÀngder av vÀrdar (och medarbetare) som inte har varit inloggade pÄ flera Är fÄr lov att vara kvar?

Staffan
6

Postar en kommentar för att ni ska fÄ mitt perspektiv ocksÄ.

Pyttelite har stÄtt som vÀrd pÄ TrÀdgÄrd iFokus. Sajten hade fram till igÄr inte hade ett enda inlÀgg eller en enda kommentar den senaste mÄnaden.

Jag erbjöd mig att ta över sajten för att fÄ igÄng diskussionerna men Pyttelite ville absolut fortsÀtta vara vÀrd trots att sajten var helt död.

I vÀrdavtalet som vÀrden godkÀnt stÄr det i paragraf §1 under vÀrdens ansvar: "VÀrdens frÀmsta Ätagande Àr att sÀkerstÀlla tillrÀcklig aktivitet pÄ sajten sÄ att denna kÀnns levande och uppdaterad."

Jag frÄgade vÀnligt varför hon ville ha sajten kvar och fick dÄ svaret "det behöver jag inte motivera". Jag meddelade dÄ i den tjafsiga trÄden pÄ VÀrdsajten att jag skulle be Niklas att istÀllet sÀtta mig som vÀrd för sidan. DÀrefter började Pyttelite posta inlÀgg pÄ sajten.

Tycker personligen att det trÄkigt om nÄgon vÀljer att lÀmna iFokus grund av detta men isÄfall fÄr det vara sÄ. Jag tÀnker inte acceptera den stil som Pyttelite kört med i den hÀr frÄgan. Om ni tycker det borde accepteras frÄn min sida sÄ kan jag tyvÀrr inte göra nÄgot Ät det.

Det hÀr blir mitt enda inlÀgg i trÄden.

// Staffan

johan
7

#22: Om nÄgon annan hade velat göra ett seriöst försök att fÄ liv i dessa sajter, hade den inaktiva vÀrden fÄtt acceptera det.

Det Àr om jag förstÄr Pyttelite korrekt precis sÄ hon blivit vÀrd för flera av sajterna hon Àr vÀrd för.

Mvh // Johan

[solljust]
3

Hur Àr det för mig dÄ som startar flera forum med fria i fokus men inte vÄgar publicera dom för dom Àr Àmnen som kan skaka om och som kan bidra till heta diskussioner som inte alla förstÄr sÄ dom förblir dolda och inte ens aktiva ?

Jag mÀrker att jag backar jag startar men jag orkar inte mer sÄ hÀr ska vi inte ha det jag blir faktiskt arg jag har tröttnat NU.

• Redigerat 2025-04-04 16:00 av [solljust]
johan
8

#25: Fria-sajterna gör du som du vill med. Finns inga krav dÀr.

Kan ju ocksÄ vara vÀrt att nÀmna att det exakt en gÄng pÄ 20 Är har skett att nÄgon blivit av med en inaktiv sajt mot sin vilja.

Och dÄ kunde inte ens vÀrden motivera varför det var viktigt att ha vÀrdskapet för sajten med 0 i aktivitetsindex kvar. Och vÀrden har fortfarande kvar 19 andra sajter, varav av hÀlften ocksÄ hade 0 aktivitetsindex nÀr diskussionen pÄbörjades.

Det kÀnns som detta tagit helt orimliga proportioner.

Mvh // Johan

Denna kommentar har tagits bort.
Carmarino
9

#27: Hmm. LĂ€ste du detta?

VĂ€rden Ă€ger inte rĂ€tt att sprida innehĂ„llet i detta avtal till tredje part, i större utstrĂ€ckning Ă€n vad som krĂ€vs för att driva sajten. Vid osĂ€kerhet ska iFokus tillfrĂ„gas.

beem
3

Hur kan nĂ„gon hĂ„lla isĂ€r alllt som stĂ„r đŸ€”đŸ™‚

Sorgen Àr kÀrlekens pris

[solljust]
2

#28: Klev jag fel dÄ fÄr admin redigera mitt inlÀgg men det finns dÀr för alla att lÀsa och ta del av.

• Redigerat 2025-04-07 00:06 av [solljust]
[solljust]
3

Pyttelite ta gĂ€rna bort inlĂ€gg 27 för har jag gjort fel vill jag det rĂ€ttas till blev obekvĂ€m med det dĂ€r för nu handlade jag lite för snabbt och sĂ„g mig inte för. Tack pĂ„ förhand 😎

mayhem87
3

Jag Àr relativt ny hÀr,detta Àr en trÄd som kanske borde vara privat? Det lÄter inte sÄ trevligt och det kan Àndra folks uppfattning om nÄgot som faktiskt Àr en stor hjÀlp för andra mÀnniskor. Inte insatt i hela grejen sÄ min utomstÄende Äsikt,gör vad ni vill med den.

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Pyttelite
5

Nu Àr det snart ett Är sedan jag tappade vÀrdskapet för trÀdgÄrdssajten pga vad ni hÀvdade inaktivitet - Staffan och ni andra grabbar - varför skriver ni inte pÄ sajten?

Edit:
Senaste gĂ„ngen Staffan var aktiv pĂ„ sajten var 2025-12-22. đŸ€“

• Redigerat 2026-03-28 11:17 av Pyttelite
alva03
2

#33: kanske kan göra en fria iFokus? ingen av dem verkar sÀrskilt aktiv

MVH Alva <3

johan
4

#33: Det korta och Àrliga svaret Àr för att nÀstan varje gÄng jag Äterkommer till iFokus blir jag pÄ dÄligt humör. Ett fÄtal personer har förstört iFokus för mig. Kan inte svara om det Àr skÀlet till Staffans och Niklas svalnade intresse, men sÄ Àr det för mig.

PÄ vissa sÀtt Àr iFokus bland det jag Àr mest stolt över att ha byggt. PÄ andra sÀtt har det senaste Ären blivit det som orsakat mig mest frustration och dÄligt humör.

NÀr det kÀnns meningslöst att försöka diskutera med vissa, och det mest bidrar till sÀmre humör och mindre positiv energi, Àr det enklare att sjÀlv hÄlla sig borta, Àn att försöka Àndra pÄ andra.

Ibland hoppar jag tillbaka för att kolla lÀget, men det gÄr ledsamt snabbt att Ängra det.

Mvh // Johan

• Redigerat 2026-04-02 13:20 av johan
johan
2

#33: Du Àr vÀl den som borde ha mest erfarenhet av alla pÄ iFokus varför sajter blir inaktiva, speciellt en sÄ Ärstidsbunden sajt som TrÀdgÄrd.

Kan bara tolka frÄgan som en provokation.

"HĂ€vdade var inaktivitet"

Vad i mÄnader av 0 aktivitetsindex tycker du motsÀtter en objektiv sanning om att sajten var inaktiv?

Nu har den 34 i aktivitetsindex, och du "hÀvdar" att den Àr inaktiv. Tycker du att du far med osanning nÀr du pÄstÄr att den Àr inaktiv?

Mvh // Johan

[Vargnatt]
4

#33: Oj har det gÄtt ett Är sen det hÀr var jag minns det bra och det dÀr kunde inte kÀnnas roligt för dig Pytte men ett Är det kÀnns liksom nÀrmare Àn sÄ. Jag sa det vÀl dÄ och jag sÀger det igen du Àr ju oerhört aktiv med dina sajter och inte skrÀmmer du bort nÄgon heller tvÀrtom du har enorm kunskap om sÄ mycket.

Vi kunde ju gnabbas lite i trÄdarna och det blev hett ibland men sÄ i den hÀr vevan minns jag att jag PM-ade dig för jag sÄg hur illa vid du tog dig och möttes av en genomtrevlig rejÀl person och gÄr jag till mig sjÀlv kan jag vÀssa klorna rejÀlt i en del diskussioner det kan vi alla nÀr vi har olika Äsikter.

Jag kunde nog vara bĂ„de trubbig och sur men fick ett enormt fint intryck av dig och omvĂ€rderade vĂ€ldigt mycket det var en lĂ€rdom en insikt vi kan vĂ€ssa klorna allihopa i en del trĂ„dar men bakom Ă„sikter och olikheter finns fantastiska mĂ€nniskor som vi inte alltid ser i en diskussion nĂ€r det hettar till men upptĂ€cker nĂ€r vi kontaktar varandra privat i PM det tycker jag Ă€r fantastiskt 😎

#35 Det dÀr kÀnner mÄnga igen sig i en del förstör men att ni i ledningen ska behöva hÄlla er borta Àr ju absolut inte rÀtt det Àr vÀl en sak att jag som enbart medlem hoppar i och ur i ilska och har gjort sen 2008 och att jag Àr impulsiv och Ängrar mig men jag Àr enbart en medlem medan ni i ledningen har all rÀtt att styra upp dom som förstör för er och andra medlemmar.

Du Àr stolt över ditt arbete med i fokus och ja ni kan vara stolta i fokus Àr en vÀldigt bra plattform och mÄnga bra medlemmar finns hÀr det Àr dom som gör att jag stÀndigt kommer tillbaka jag har en envishet i mig jag ger inte upp men jag lackar till avslutar och sen Ängrar mig det Àr en sak att min korta stubin brinner av men att ni i ledningen ska behöva hÄlla er borta det Àr inte rÀtt ni har all rÀtt i vÀrlden att istÀllet styra upp och fÄ rÀtsida pÄ personer som förstör för bÄde er i ledningen och vanliga medlemmar.

[Vargnatt]
3

#35 Jag har avvÀgt frÄgan som helst ska undvikas men jag kan ÀndÄ inte lÄta bli att stÀlla den eftersom den inte helt hör hemma hÀr men jag kör i alla fall.

Vill ni ha ett i fokus som styrs och leds av medlemsgrupper grupper som förstör för andra och som ocksÄ innehÄller mobbning och skitsnack pÄ dolda forum ?

Jag kan omöjligt tro att det var avsikten nÀr ni startade upp det hÀr 2005 dÄ var avsikten god och mycket gott kom ur det.

Hur vill ni i ledningen ha det nu ? ut med mobbare ut med dom som förstör eller ska dom vara kvar dÀr har ni ett stort stÀllningstagande att göra som ledning antingen accepterar ni det eller ej jag hoppas pÄ det sistnÀmnda ut med skiten som förstör i fokus.

beem
4

#38: I de sajter r jag Àr med i har jag inte upplevt mobbing.
Det vore ju bÀttre att skriva vilka sajter det gÀller sÄ ansvariga tar det direkt
Det hÀr inlÀgget gÄr nog inte fram till berörda.

Sorgen Àr kÀrlekens pris

[Vargnatt]
2

#39: Jag tÀnker inte skriva ut vilka sajter det Àr lika med att skriva ut vilka medlemmar det rör sig om nÄn mÄtta fÄr det vara och ser vi pÄ ledningen Àr dom vÀl medvetna vart / vilka eftersom dom drar sig undan och varken ledning eller medlemmar ska kÀnna att dom ska hÄlla sig tillbaka.

Denna kommentar har tagits bort.
johan
2

#38: Jag vill att alla ska kunna trivas pÄ iFokus, oavsett vad man har för Äsikter. Jag vill inte sparka ut enskilda medlemmar för att jag personligen tycker dom bitvis har Äsikter jag verkligen inte delar, eller personligheter som gör mig pÄ dÄligt humör. Det vore idiotiskt.

DÀremot skulle jag vilja kunna undvika att behöva diskutera med vissa, om vissa Àmnen. Jag skulle vilja fÄ bestÀmma mer över vilka inlÀgg jag ser och vilka som kan interagera med mig.

Jag vill fÄ bestÀmma mer över min egen upplevelse av iFokus helt enkelt. Inte att stÀnga ute andra som vill andra saker.

Det bÀsta med iFokus Àr ocksÄ det sÀmsta ibland. Det Àr ett stort vÀrde i att SajtvÀrd Àr allsmÀktig pÄ sina egen sajt. Men samma fördel blir ocksÄ en enorm nackdel nÀr Àmnet Àr för generellt.

PÄ en nischad sajt (t ex KrukvÀxter) Àr det fullt logiskt och bra att sajtvÀrden har all makt. PÄ en vÀldigt allmÀnsajt (t ex Politik, Religion, Debatt) blir det rÀtt kasst att sajtvÀrden med sina Äsikter och biases bestÀmmer över alla andra.

Det har med andra ord inget med sajtvÀrden som individ att göra, utan personligheten pÄ alldeles för generella sajter.

Jag ser inga riktigt bra lösningar. Jag ser dock nÄgra som Àr mindre dÄliga Àn dagens situation.

En av dom Àr att göra som i princip alla andra sociala media-tjÀnster gör: Att kunna fÄ bestÀmma vems inlÀgg man ser, och bestÀmma vem som fÄr eller inte fÄr interagera med ens egna inlÀgg.

Men vissa ansÄg ju att det var mobbing. SÄ istÀllet tröttnar folk och undviker att skriva pÄ iFokus, istÀllet för att fÄ diskutera med personer man har en positiv upplevelse att diskutera med.

Resultatet för min del har blivit att jag skriver mindre, bitvis lÀmnar iFokus helt, helt tappar lusten att lÀgga gratis arbetstid pÄ nya funktioner, etc.

Mvh // Johan

[Vargnatt]
1

#42: Jag minns den trÄden pÄ support dÀr du var inne pÄ det hÀr och ja det kan sÄ klart upplevas som mobbning men hur upplever folk det pÄ andra sociala medier jag har sjÀlv enbart i fokus och inget att jÀmföra med fungerar det bra dÀr om sÄ borde det fungera pÄ i fokus med.

Minns jag skrev dÄ att jag var ambivalent tyckte det var bÄde och men det vore kanske inte sÄ dumt att införa vi kan blockera i pm men Àrligt man vill inte att alla ska kunna lÀsa eller svara pÄ sina inlÀgg jag ser det allt mer och mer tydligt och Àr jÀkligt trött pÄ nÄgra som jag bara kÀnner jag vill inte ha att göra med i trÄdarna och dom med mig.

Skulle du inte kunna testa en tid och utvÀrdera sen om det Àr nÄgot som fungerar bra eller inte ?

SÀgas ska att majoriteten pÄ i fokus tycker jag Àr bra Àven om man har olika Äsikter och det kan hetta till sÄ blir det inte mobbning eller att nÄgon förstör det blir inte nÄgot drev eller uppmuntran som förr nÀr vi fick anmÀlarknappen och en del anvÀnde den som ogilla dom flesta accepterar att Äsikter gÄr isÀr men som överallt bÄde IRL och nÀtet finns alltid vissa grupper som inte gör om personer inte passar in i deras fyrkant dom vore det innerligt skönt om man kunde slippa interagera med.

Visst kan det sÄ klart uppfattas som mobbning men vi kan ocksÄ se den positiva sidan av det att rÄkar vi ut eller sjÀlva nyttjar funktionen ja men dÄ har vi inget gemensamt med dom personerna och alla parter blir lÀmnade ifred men det kan ocksÄ vara bra för med det hÀr sÄ visar det ocksÄ tydligt vart nÄgra stÄr bara det kan ge upprÀttelse för mÄnga.

Det som faktiskt stör mig Ă€r nĂ€r ni i ledningen bitvis lĂ€mnar i fokus sĂ„ ska det bara inte vara det stör mig nĂ„got alldeles förbannat att det finns dom som har den inverkan för ni har byggt upp det hĂ€r ni Ă€r cheferna som har all rĂ€tt att styra upp era forum som ni anser Ă€r bĂ€st 😎

[Vargnatt]
3

#41 Tack din kommentar som beskriver precis allt som jag talar om den Ă€r borttagen men den sĂ€ger sanningen den gĂ„r inte att genomskĂ„da, Vilken skam för dig đŸ˜łđŸ€”