Favorit-växt?
Har ni någon art ni gillar extra mycket? Kanske pga bladen eller blommorna eller hur den växter? Eller för att den är enkel att sköta? Eller har en emotionell betydelse?
MVH Alva <3
Jag gillar orkidéer och har nästan bara dem inomhus. Dels är de vackra dels kräver de minimalt med skötsel. Jag brukar glömma att vattna blommor och med orkidéer är det ingen fara. 🙂
Men sen gillar jag tulpaner och har dem i trädgården. De är vackra tycker jag, men de har även ett annat värde för mig. Fina minnen från tiden när jag var väldigt ung. 🌷
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Min favorit är gardenia, men jag lyckas aldrig få dem att överleva. Man behöver nog vara mer "pysslig" med växter än jag för att klara dem.
Annars är jag förtjust i amaryllis, och dem lyckas jag bättre med. Även min pinnlilja tycker jag om, även om den har blivit väldigt ohanterlig med åren. Den verkar trivas här, eftersom den blommar någon gång emellanåt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Min favorit är Knapaträdet en kulturarvspelargon. Den växer bra och är rikblommabde. Tyvärr har det hänt något med den i år så den ser inte pigg ut.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#5: Den går att få tag på ifall den inte klarar sig.
Orkidésläktet.
Vet inte om jag har någon speciell favoritsort.
Skulle möjligen vara elefanttungorna. Lätta och tåliga, en skvätt vatten då och då, inga som strösslar en massa omkring sig som måste städas upp. 🙂