Porslinsblommans dag den 10 juli
Idag är det porslinsblommans dag. Hade ingen aning om att den hade en egen dag. 😊
Har visserligen haft porslinsblommor en gång i tiden, men det är så länge sedan att om det finns några foton på dem så är de analoga och inte digitaliserade. Om värden eller någon admin har ett fint foto på en blomma får ni gärna lägga in det här.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2026-07-10 12:42 av Pyttelite
Nu har jag kompletterat med den senaste blomningen!
Hade nog inte heller koll på dagen. Det tycks finnas dagar för allt.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#2: Tjusigt - jag gillar doften och ploppen när de öppnar sig.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Ploppen har jag aldrig hört men doften är ljuvlig.
/Maria
#1: Tack. Det var precis en sådan jag hade. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4: Har inte heller hört ploppen, men tycker också om doften. Däremot tycker jag inte lika mycket om de klibbiga dropparna som sprider sig över hela fönstret och fönsterbrädan. 😊
#8: Så otroligt många vackra Hoya det finns.
#12: Ja, visst gör det! Har bara några
Jag har bara en hoya och den har aldrig blommat. Den såg ganska risig ut i vintras men efter omplantering och ny placering ser den bättre ut.
#14: Rötterna kan ruttna om man har otur.
#15: Ja, kanske det som hände. Jag vattnar väldigt försiktigt numera. 🙂