Palettblad fröer!
Vad för Palettblad förmixer har ni köpt? Vill gärna hitta en frömix som verkligen är en mix. Tycker mixer ofta brukar vara en sort. Har ni någon som är en äkta mix av olika Palettblad? Min mamma älskar Palettblad så vore kul att ge henne några till sin födelsedag men måste planera så att jag hinner bli klar i tid. Inte amazon och sådant tack för jag vill inte stötta sådana firmor.
MVH Alva <3
I palettbladsgrupper på facebook har jag sett frön säljas flera gånger. Tror där kan du få riktiga blandningar 😊
#1: Har de säker betalning? Har typ aldrig rört facebook så ska försöka göra ett konto först.
MVH Alva <3
Som jag förstår det är Palettblad inte fröäkta? Antar att de man köper på påse i handeln är korsade i sterila miljöer. Men hemma hos vanligt folk korspollineras det och eftersom de ändå inte är fröäkta blir det lite vad det blir, av varje frö. Så tror nog du kan köpa av vilken privatperson som helst. Kanske finns nån på iFokus som råkar ha frön :)
Aha så precis som hibiskusen jag vill ha!
MVH Alva <3
Finns frön även på tradera om du hellre handlar där.
Tror ni jag kan lita på den här?
https://www.tradera.com/item/344945/701438219/coleus-sticklingar-fargsprakande-palettblad-mix-med-fron-10st
MVH Alva <3
#6 Jag kanske inte förstår? Skickar han bara sticklingar? Eller frön också? Otydligt för min del. Annars verkar ju omdömen helt okej så jag hade inte varit tveksam för den delen.
#7: Kontaktade säljaren för är nyfiken på om alla bilder är hans växter. Tycker liksom det vore bra att veta hur möjliga föräldrar ser ut bara så man vet vad för gener man kanske kan ha tur att få även om det är lotteri.
MVH Alva <3
#6: Väldigt otydlig annons. Men köparna av de här sticklingarna/fröerna eller vad det nu är verkar vara nöjda.
Fröer har beställts hehe!
MVH Alva <3
Posten lyckades äntligen och jag har mina fröer! Känns som om man lika gärna kan åka och hämta sina brev själv för gud, postnord använder nog häst och vagn fortfarande eller något.
MVH Alva <3
3 gror av de jag köpt verkar inte helt bra. 3 av 20 liksom
MVH Alva <3
#12: Var ju inte speciellt bra grobarhet. Men ge inte upp, ibland tar det tid. 🙂
Jag tycker att Palettbladsfrö ofta tar god tid på sig. De ska ju inte täckas med jord. De är ljusgroende.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2026-01-06 12:11 av beem