Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etikettkrukväxter
Läst 110 ggr
Maria
0

Vattna

Hur ofta vattnar ni era krukväxter?

Jag har skrivit upp en period nu och det blir ungefär varannan vecka.

Mina Hibiskusar i köket får däremot oftare vatten men t.ex mina tre Hoya får sällan.

/Maria

[Undertaker]
0

Så olika. Det som alltid gäller: Jorden är helt torr och krukan känns lätt.

De plantor som inte gillar att torka ut har jag i semi-hydro (pon) och fyller på innan tanken är tom.

Hos vissa plantor är detta alla 10-14 dagar. Hos mina suckulenter väntar jag tills att deras blad ger vika när man klämmer på dem. Brukar bli 3-5 veckor där.

[solljust]
0

Oj det ser så olika ut när dom behöver då får dom jag går på när jorden börjes känns torr men jag har inte en massa krukväxter inomhus det är katternas domäner men utomhus då får regn och torka avgöra jag känner på jorden när det är dags men sen ger jag dom en liten slurp extra också så dom inte ska känna sig törstiga för att vara på den säkra sidan 😎

MonicaLagerquist
1

Hibiskusarna i köket en eller två gånger om dagen när solen skiner.
Känner på jorden och vattnar när det behövs.

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
0

Här har vi så mycket fönster åt söder så nu blir det var 3e dag när solen skiner.
Jag vet att när vi är borta är ungdomarna här var 5e, 6e dag. Vi drar ner temperaturen till 16-17 grader ändå får de löss och Trips.

Vixxen
0

Ungefär en gång i veckan beroende på sol och väder ute.

#0: Vad har du för Hoyor Maria?

Maria
0

#5 Har ingen aning.

Två är likadana. Ganska vanliga tror jag.
Den tredje tog jag skott från i en port i Vasastan för många år sedan. Den har längre spetsiga blad och blommorna blir lite mörkare rosa än de andra.

/Maria

Vixxen
0

#6: Du får lägga upp bilder på dem!

Maria
0

#7 Har inga blommor just nu😉

/Maria

Vixxen
0

#8: Okej, men bladen säger en del.

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Här kommer den vanliga.

/Maria

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den med lite spetsigare blad.

/Maria

Maria
0

Sorry för mörka bilder.

/Maria

beem
0

Vintertid vattnar jag lördagar bara för att ha koll att det blir gjort. Sommartid blir det oftare och mer oregelbundet beroende på hur varmt det är. Nästan alla växter står ute sommartid.

Sorg är kärlek som blivit hemlös