Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etikett: frösådd
Läst 107 ggr
Pyttelite
2

Vad ska du så för några växter 2024?

Dags för att se framåt och planera för nytt växtår.

Själv kommer jag att så lite chili för första gången sedan blir det nog några pelargoner men har inte sett över planeringen än.

Hur är det med era växtplaner - är det några frösådder på gång?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2024-01-05 13:24 av Pyttelite
Maria
2

Tomater dom vanligt.
Luktärtorna i vår lilla mur blev lyckade så det blir nog en repris. I kruka gick det sämre.
Sedan har jag inte funderat så mycket.

/Maria

beem
2

Jag ska så Pelargoner, sommarblommor och ev Palettblad om det finns plats kvar.🤔
Sådde Chili i fjol och de 2 plantorna är så fina så jag ska inte så mer av Chili. Den ena har blommor på väg.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

beem
2

2 Avokadokärnor ska också ner i jord.
Det finns olika sätt att rota men har inte bestämt vilken jag ska testa.
Jag har haft Avokado förut men den blev bara som en lång stam trots att jag toppade den. Ska trimma den hårdare denna gång.

Sorgen är kärlekens pris

Pyttelite
1

#3: Ska bli spännande att följa så småningom - har själv bara haft långa stänglar med typ två bladpar i toppen.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2024-01-05 22:31 av Pyttelite
beem
2

#4: Det är knepigt. Jag har sett på FB en som var som en buske. Det är nu mitt mål 😊

Sorgen är kärlekens pris

Maria
2

#5 Jag har också bara varit med om långa stänglar.

/Maria

[Moon AppleGrey]
0

Jag har ju alltid älskat tomater, så det skulle vara roligt om det blir av i år att så frön för några tomatplantor att ha på balkongen.
Mer än så vet jag inte just nu.

beem
1

Nu har jag börjat förbereda för sådd av Pelargoner. Det blir 19 sorter + ev vildar som jag inte vet än om jag ska så.
Jag ska så 2 frö av varje sort. Jag gör en förteckning i bokstavsordning + datum i vatten + datum när de gror mm.
Jag ska sen gå igenom övrigt och gör då samma förteckning.
Jag gillar att följa utvecklingen och sen kunna kolla tillbaka hur olika sorter lyckades.

Jag behöver väl inte säga att jag jobbat som administrativ chef 🙂🤗 och gillar staplar och tabeller och att göra uppföljningar 😁 liiite nördig alltså 🥺🥳

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-01-08 00:37 av beem
[Undertaker]
1

Palettblad, papaya, kaktus, salad och chili är tanken. Får se vad exakt det blir. Det första tre måste startad om. Hade lite problem med larver…