PennyTrollets Växtdagbok!
Blev inspirerad av andras växtdagböcker. Jag har inte direkt några gröna fingrar men jag uppskattar växter och har några här hemma. Är kul att se andras växter och hur de utvecklas så tänkte göra detsamma.
Välkomna och jag hoppas att ni ska tycka om det jag delar.
Jag har 9 elefantöron (pilea) som jag fick som bebisar av min syster. Nu har 4 av dem fått egna bebisar. Här är 2 av dem som har bebisar. Den tredje bilden är samma som en av dem på de andra bilderna.
Har planerat att plantera om alla 9 elefantöronen och ge dem större krukor inom en snar framtid. Men funderar på om jag ska vänta lite med de 4 som har bebisar så inte bebisarna dör ifall jag vill behålla dem. Hmm, vad tycker ni?
Jag har också en hel del orkidéer. Har haft dem i väldigt många år. Just nu är det flera som nyligen blommat, håller på att blomma eller har knoppar. Älskar denna underbara växt!
Jag har alla mina orkidéer i vattenkultur sen många år tillbaka. Jag kan lättare se hur de mår och de får in solljus på rötterna.
Så fint att få se detta! 😀
#5: Tack! Kul att du tycker det. = )
Roligt med en ny blomdagbok - välkommen!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#7: Tack! Kul att vara här. = )
Så fina växter du har
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#9: Tack! Vad glad jag blir.
Fina växter. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#12: Tack! Vad kul att du tycker det.
Fina växter!
#14: Tack! Snällt av dig!
#16: nää, vad fin färg!
Den orkidé som har den gula blomman är väldigt speciell för mig för den är två orkidéer i samma. Jag hade en som sen fick en bebis. Jag vågade inte dela på dem ifall jag skulle förstöra något och sen har jag låtit dem va. Båda två mår jättebra, får nya fina blad med jämna mellanrum, fina rötter och har blommat bägge två. Just nu är det dock bara den ena som blommar. Så jag tror att de får fortsätta leva tillsammans.
#17: Visst är den! De flesta orkidéer man ser är mestadels vita så jag försöker hitta andra färger eller att de har häftiga mönster som prickar eller fläckar. Denna är jag väldigt glad över att jag har för gul är det rätt sällan man ser.
#19: 💛
#21: Jag gillar också de små bättre än de stora och de är ofta mycket blomvilliga.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#22: monsteror är fina 🥰
#21: Så vackra blommor. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#26: Syréner hör till mina favoriter. Kan inte låta bli att begrava näsan i dem om jag går förbi en buske. 😁
#31: Så vackra.