Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etikettmonstrea
Läst 287 ggr
Pyttelite
0

Rekordpris för Monstrea

För fyra månader sedan köpte Olof Guldbrandsson i Karlstad en unik stickling av växten ”Monstera Adansonii varierad” för 17 555 kronor.

Och sticklingen lever fortfarande trots en nära-döden-upplevelse nyligen.

– Den var nära att dö för en tid sedan, kan jag avslöja. Jag hade ställt den lite dumt, så jag fick ta bort lite brunt på bladen. Det var lite dramatiskt kan man säga, berättar Olof Guldbrandsson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/monsteran-lever-trors-nara-doden-upplevelse

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

För fyra månader sedan köpte Olof Guldbrandsson i Karlstad en unik stickling av växten ”Monstera Adansonii varierad” för 17 555 kronor. Och sticklingen lever fortfarande trots en nära-döden-upplevelse nyligen. – Den var nära att dö för en tid sedan, kan jag avslöja. Jag hade ställt den lite dumt, så jag fick ta bort lite brunt på bladen. Det var lite dramatiskt kan man säga, berättar Olof Guldbrandsson.
JMW
1

Tur han lyckades rädda den med tanke på priset.

Jag har en Adansonii som jag köpte som stickling tidigare i höstas, dock ingen variegerad.
Jag har fullt sjå att hålla liv i den. Detta mörker vi haft har inte varit fördelaktigt för någon växt.

Pyttelite
0

Nä det är svårt för växterna dessa tider om man inte har tilläggsbelysning.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Vixxen
0

Vad är det som är speciellt med Monstera Adansonii variegerad?

• Redigerat 2020-12-25 09:33 av Vixxen
JMW
0

Den är i sig lite ovanlig med sina hål. Tror den kallas monkeymask. Sen just att den har vita inslag i bladen.
Det är ju lite ovanligt. Jag har gullrankor med vitt. Häftiga faktiskt.

Vixxen
0

Brokig alltså?

JMW
0
Köp online Monstera adansonii Variegata (437674969) • Sticklingar • Skick: Oanvänd ✓ Fri Frakt ✓ Auktion • Tradera.com
MonicaLagerquist
0

Jag har lite svårt för brokiga blad.

Stolt ägare till tre La permer