Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etikettväxtidentifiering
Läst 686 ggr
Eda
3

Dagens skratt - plastblommor

I tidningen Daily Mail 2020-03-02 berättades om en australisk kvinna som i två år vattnat sin fina kaktus innan hon upptäckte att den var av plast. ”Jag känner att de senaste två åren har varit en lögn”, sa hon.  Hennes historia delades i en australisk inomhusväxtgrupp - med många människor som avslöjade liknande möten med konstgjorda växter.
Bl.a. skrev en person att hennes pappa vattnade en av mammans växter i ett år efter att hon gått bort och inte insåg att den var konstgjord. Åt detta skrattade de och trodde att även mamman småskrattade i himlen. 

Har någon av er råkat ut för att ha blivit lurade av konstgjorda blommor? 

Själv har jag ett par konstgjorda orkidéblommor som jag stoppar ner i krukorna med orkidéplantor under tiden de inte blommar. En granne jag har tyckte att det var förskräckligt vulgärt, men när jag frågade henne om hon kunde säga vilka som var falska och vilka som var riktiga kunde hon inte se det!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

JMW
1

Haha underbart! Jag bara undrar vart tog vattnet vägen?

Lona
3

Jag skulle vattna mammas växter och passade även på att ansa några av dem som jag tyckte såg vissna ut.
När jag meddelade att jag klippt bort några kvistar på porslinsblommorna så såg hon lite konstig ut - de var ju av plast!😂
(Jag tycker fortfarande att de plantorna ser lite dassiga ut, det vill säga de kvistar som fått vara kvar…)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Eda
1

#1 Antagligen hade de ytterkrukor där vattnet dunstade bort!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
1

Min mors f.d. sambo vattnade en av hennes konstgjorda rosor i kruka. Till hans försvar ska sägas att de var otroligt välgjorda, så det var svårt att se att de inte var levande. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
0

Underbara historier!