Palettblad
Älskar Palettblad. Jag köper skott o driver upp från frön. De blir sååå vackra ute på sommaren. Tyvärr är de tripsmagneter. Har Trips nästan hela tiden men håller dem i schack.
- Redigerat 2026-05-08 09:09 av chokladälskare
Wow! hur får du dem att hålla sig så kompakta? mina blir spretiga även med starkt ljus
MVH Alva <3
#0: Så många fina. Jag har också sått Palettblad
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#2: ska se om jag kommer ihpg att ta bild på mina i em.
mina är liksom spingigare och ska blomma hela tiden
MVH Alva <3
#4: vissa sorter - o fröplantor - vill blomma mycket.
#3: Vad har du sått för något? Fröäkta sorter eller NN?
#5: Men alla plantor kom ju ursprungligen från frö, och mina sticklingar från sticklingarna från dessa gör det emd
MVH Alva <3
Jag menar att om du sår från fröäkta så heter fröplantorna likadana som moderplantan t.ex 'Fairway', 'Giant Exhibition', 'Kong' -sorterna men bara i 1 generation. NN blir fröplantorna om du köper frön från privata människor i t.ex palett-grupperna på FB.
#8: Om du mensr mig: Skrev inte angående det, har koll på det, skrev angående blommandet
MVH Alva <3
#8: Jag visste inte detta med fröäkta och 1 generation. Menar du då om jag tar frö från en fröäkta planta så anses den inte fröäkta längre ?
#10: Sår du köpta frön av t.ex Fairway Orange får du fröplantor som heter Fairway Orange. Sår du frön från dem blir fröplantorna NN - No name.
#11: 👍