Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etiketterkrukväxterköp-byt-sälj
Läst 58 ggr
[Undertaker]
1

Sälja krukväxter

Har ni några bra sidor eller liknande där man som privatperson kan sälja växter. Helst med bra betalningsskydd och växtintresserade köpare. De sidor jag kommer på här, så som ebay, har främst folk som säljer halvdana växter för en liten summa som de vill bli av med. Men det känns lite… drygt att behöva ”konkurrera” med över 1000 inlägg.

Eller kanske man kan skapa en egen sida? Har ni några idéer? Just då jag planerar att i framtiden utöka och sälja vissa arter.

iFokus AI
🤖

Det finns flera plattformar där du kan sälja krukväxter som privatperson med fokus på växtintresserade köpare och med bra betalningsskydd. Här är några alternativ:

1. Tradera: En svensk auktionssida där du kan sälja växter. Tradera har ett system för säkra betalningar och en stor användarbas.

2. Blocket: En populär köp- och säljsida i Sverige där du kan lägga upp annonser för dina växter. Blocket har också ett system för att hantera betalningar.

3. Facebook Marketplace: Här kan du nå lokala köpare och sälja direkt till dem. Facebook har ett stort antal grupper för växtentusiaster där du kan dela dina annonser.

4. Etsy: En internationell plattform som fokuserar på handgjorda och unika produkter, inklusive växter. Etsy har ett bra betalningssystem och du kan nå en global kundbas.

5. PlantSwap: En app och community för växtentusiaster där du kan byta och sälja växter.

Om du överväger att skapa din egen sida, kan det vara en bra idé att börja med en enkel e-handelsplattform som Shopify eller WooCommerce, som erbjuder verktyg för att hantera betalningar och lager.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Pyttelite
0

Fördelen att sälja på tradera och eBay är att det redan finns inkörda processer.

Bäst är väl att prova och då saluföra med den kvalitén du har.

Ett annat förslag är att du letar fram intresseorganisationer för de växtgrupper du vill sälja.

Då får du ditrest koppling till personer som har detta till sin hobby och kan värdera dina växter utifrån det.

De kommer att märka om du är seriös eller inte.

Det finns hobbyföreninga på flera ställen i Europa så transporterna behöver inte bli långa.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[Undertaker]
0

#1: Som tur är måste plantorna ändå växa och paras ett par gånger innan det är dags.

Men jag får nog kolla vad för föreningar som finns som passar arterna jag vore intresserad av att föda upp och sälja.

Innan dess vore tanken nog mest att sälja billiga sticklingar när jag behövt kapa min djungel. Men för det letar jag inte än efter en passande sida då ebay och liknande ”räcker” för att få det sålt för mindre summor.