Vanligt att den blommar så mycket?
Hej!
Det är sommarlov nu, men jag kom på krukväxter i mitt klassrum.
Vi har bland annat Elefantöra, novemberkaktus, någon mer kaktus utan taggar och nåt mer. Men nu koncentrerar vi oss på novemberkaktusen.
Visst heter den novemberkaktus för den blommar i november? Den här gör inte det.
Den har blommat nu sedan september. Den blommar fortfarande, i alla fall senaste gången jag såg den, skolavslutningsdagen.
Är det vanligt att novemberkaktusar blommar så mycket?
- Redigerat 2023-07-02 12:14 av [Zefirka]
#0: Novemberkaktus kan blomma lite när som helst under året. Mina brukar inte blomma i november eller till jul, även om det händer. Sköts de rätt, inte står i direkt solljus och har det hyfsat svalt, så kan de blomma ganska länge. Så ni har tydligen gett den alldeles utmärkta förutsättningar för att blomma. 👍😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: okej, tack!
Här finns lite information om novemberkaktus.
https://krukvaxter.ifokus.se/discussion/1399347/veckans-krukvaxt-november-2017-novemberkaktus
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#3: tack!
Ni har gjort alla rätt då den är så blomvillig.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris