Ditt senaste tillskott.
Dela med er av ert senaste tillskott till samlingen.
Kan vara en kruka,frön,krukväxt med mera.
Jag ska plantera solros.🌻
Får ta frön från hamstrarna.😁
3 hibiskussticklingar jag köpte på tradera (som förövrigt är fulla med mjöllöss så skiten står ute i karantän).
#2: Har hört att man ska spreja med såpa o vatten så försvinner det mesta.
#2: Bra med karantän.
#3 Ja, sprayar med såpvatten och hoppas på det bästa. Men så tråkigt. Jag har aldrig haft ohyra innan så blev lite le.
#4 Ja. Glad det är sommar så det kan stå ute. Hade varit svårare att flytta runt allt inomhus.
#5: Testa såpa+t-sprit-blandning. Det brukar vara mer effektivt. Funkar det inte får du testa rovinsekter.
#2: Hur har det gått?
#7 Tror jag haft tur som tog strid mot dom tidigt. Det är fortfarande karantän som gäller men jag tror inte jag ser nya ägg så jag fick nog kål på dem som var. Men de får stanna ute ett tag till för säkerhets skull. Är tur det är sommar.
jag har nån typ av blomma inne på mitt rum nu, den heter….Calathea :)
#9: Den här jag aldrig hört.
inte jag heller innan jag köpte en

#12: Vilka fina!

Fick denna igår.
#16: Vacker!
#16: Lite svårt att se, men skulle kunna vara en kalanchoe (vår-/höstglöd).
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Så vacker.
Vet inte om jag sett någon sådan förut.
/Maria