Stora krukväxter och omplantering...
Den var rejäl - min är behändigt liten fortfarande.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2021-04-18 14:40 av Pyttelite
Förstår dig helt och fullt. Min pinnlilja är inte lika välväxt, men pinnarna spretar åt alla håll och kanter. Har dock inte planterat om den på minst 10-15 år, så den växer inte lika kraftigt som din. 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Min var också liten…men det känns vääääldigt längesedan😂
Jäpp. Fick min som skott, eller rättare sagt den hade inte ens börjat växa än, utan det var bara en kruka jord med en bit pinne i. Det var den enda som började växa av alla pinnbitar hon jag fick den av hade satt - och som den har växt. 😄
Minns inte exakt år jag fick den, men jag tror det är runt 30 år sedan. Hade jag vetat vad jag vet nu så hade jag sett till att binda upp den ordentligt från början. 😊
Inte nog med att de är otympliga att hantera, de väger mycket också. Varje gång jag måste flytta på den (när jag ska putsa fönstret den står vid) så håller jag på att sopa ner en massa saker i bokhyllorna som står bredvid. Det är alltid någon av "tentaklerna" som far iväg på egen hand. 😬
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
- Redigerat 2021-04-18 15:07 av Carmarino
Får genast en association till en gammal film, Triffidernas dag.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2021-04-18 15:34 av Pyttelite
#5: Ja usch. 😱 Tur att våra pinnliljor är betydligt beskedligare. 😊