Krukväxter iFokus

Krukväxter

Etikettkrukväxter
Läst 499 ggr
Maria
2

Ytterkrukor

Använder ni ytterkrukor till era växter inomhus?

/Maria

Sindri
3

Ja, helst, men det är svårt att få tag på riktigt stora som är snygga. Jag har några Octavius som är de snyggaste ytterkrukor jag vet, men svindyra. En riktigt stor är det inte tal om där.

Maria
0

Jag älskar lerkrukor med fat även inomhus. Jag gillar när de får sådan där gammal patina😉

/Maria

Caeli
1

En del ytterkrukor men även bara fat. Tycker också det är fint med lerkruka och ett fat under. I övrigt får mina växter hålla till godo med vad som finns tillgängligt tex har en del plastskålar från köket fått ny funktion som "ytterkrukor".

Sindri
0

Det jag har ytterkrukor till får stå i plastkrukor, annars är det lerkrukor med fat. Brukar leta fina porslinsfat på loppisar och seconhand.

Ibland kan tyvärr lerkrukor få lite väl mycket patina och i våras var det en som fick en stor spricka.

[SonjaG]
0

Jag har ytterkrukor av den enkla anledningen att det blir stabilare.  Krukan stjälper inte så lätt om det är en tung växt. Och ibland kan det vara snyggt också!

Soligajag1
0

Dessa ytterkrukor  har jag i köket , likadana . Jag tycker det är snyggt och ha samma sort .

HH 🙂

JMW
1

Jag har nästan genomgående vita ytterkrukor i porslin.

Vs:79
0

Jag har ytterkrukor till mina, några lerkrukor och någon i mässing med patina. Jag har även en stor mässing hink med porslingandtag som jag tänkt sätta citronfikus i. Jag har dock kommit fram till att jag föredrar lerkrukor men vill ha grå, vita och svarta beroende på vilket rum växten står i så kommer köpa nya eftersom och byta ut mina vita och svarta krukor i porslin.

MonicaLagerquist
1

Jag har en salig blandning. Ytterkrukor,vita hinkar och lerkrukor med fat.

Stolt ägare till tre La permer