Köpa sommarmurgröna?!
Jag tycker murgröna är så vackert! Jag har försökt tre - fyra gånger att ha det inomhus men så fort jag tar hem dom är det som Växten alltid ba "nope, fuck det här " och tappar alla bladen.
Har hört att det finns sommarmurgröna, som är mer lättskött och inte lika kräsen som vanlig murgröna. Alla jag pratat med har fått tag på sina via stickling, och även jag sist jag bad om hjälp..
Jag hade en för några år sen som tyvärr fick Trips, jag var så ledsen när den inte klarade sig. Nu har vi flyttat till en lägenhet med gigantisk inglasad balkong och skulle vilja fylla ut den med en växt som växer och hänger och klänger! (tänk djungel)
Är det någon som har som vill sälja en stickling? Eller vet något bra ställe där en kan köpa?

Jag brukar köpa billiga murgrönor på IKEA. Har dem ute på sommmaren och sen kastar jag dem.Törs inte ha murgrönor där katterna är eftersom att den är giftig för katter.
Stolt ägare till tre La permer
Visst är det så att vanlig murgröna och sommarmurgröna inte ens är släkt med varandra? Eller har jag fel? Har du kollat på Tradera? Där brukar det mesta finnas…

Det finns en annons på Tradera nu.
https://www.tradera.com/item/344945/392152935/sommarmurgrona-snabbvaxande-klattervaxt
Stolt ägare till tre La permer