Annons:
Etikettköp-byt-sälj
Läst 661 ggr
beem
1/16/20, 12:36 PM

Palettblad kolla så fina

Kolla så  mycket fina frö till Palettblad.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Pyttelite
1/16/20, 2:58 PM
#1

Verkligen en fantastisk mångfald. Är lite kluven till Palettblad numera. De har verkligen havererat under vintern men var in stor källa till glädje under sommaren. Själv kommer jag att så en traditionell mixblandning. Det blev väldigt många varianter av den. Apropå sådd det är snart dags!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
1/16/20, 5:17 PM
#2

Jag köpte olika fröer för flera år sedan och någon planta har jag kvar. Blev lite sugen att sätta igen. Den nästan svarta är så fin.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NiklasTyreso
1/16/20, 6:10 PM
#3

Min gillade inte vinterförvaring i ett mörkt vinterfönster (fullt i söderfönstret), men det blir en ny i vår! De är ju så färggranna!

beem
1/16/20, 9:05 PM
#4

Det verkar lite knepigt att övervintra dem. En Palettblad från sommaren har  nu bara en kvist med några blad kvar. 

Min andra har övervintrat bra och den har jag sparat en grövre stam av och plockar nu bort blad nerifrån och ska göra en uppstammad Palettblad av den.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
1/16/20, 9:11 PM
#5

#4 Så trevligt att stamma upp.

Palettblad är ju relativt tacksamma att stamma upp, om de nu överlever så långt.

De växer snabbt och förvedningen sker också i lämplig takt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
1/16/20, 9:16 PM
#6

#5 Jag såg en på FB som hade stammat upp Palettblad och blev så frestad att testa. De kan bli riktigt snygga.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Lillyrod
1/18/20, 7:48 PM
#7

Jag hade 2 olika i somras. Nu är bara en kvar. En ruttnade helt utan förvarning. De sköts på samma sätt. Konstigt

beem
1/19/20, 10:34 AM
#8

#7 Så var det för mig också - samma skötsel. De verkar lite knepiga att övervintra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lillräkanf
1/28/20, 3:14 PM
#9

Jag har mina under växtlampa fast lägre temperatur, de blommar som satan men vill inte växa jättemycket. De är jättefina :)

Pyttelite
1/28/20, 8:00 PM
#10

#9 Du skulle händelsevis inte kunna visa en bild på de genetiska underverken.

Kan inte vara normalt att blomma nu! 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


NiklasTyreso
1/29/20, 1:16 AM
#11

På 80-talet hade jag palettblad som trivdes över vintrarna. Har sorterna blivit känsligare för vintermörker?

Upp till toppen
Annons: