Annons:
Etikettövrigt
Läst 641 ggr
Silver83
11/29/19, 8:13 PM

Liva upp bonsaiträd?

Jag har nog lyckats ta död på mitt bonsaiträd… eller på väg att göra det i alla fall. Finns det nåt vettigt sätt att försöka rädda det på? Bladen ser fruktansvärt trötta ut, hängiga och torra. Tror dock att det blivit övervattnat..

Borde man plantera om det? Vad för jord i så fall? Vill inte göra mig av med det innan jag testat att se om det kan ta sig igen. Men är så fruktansvärt dålig på det här med växter oavsett. Skulle kunna få en plastblomma att dö…

Annons:
Lillräkanf
12/1/19, 3:52 PM
#1

Har du en bild?

Silver83
12/1/19, 5:46 PM
#2

#1 Ska försöka fixa en så snart som möjligt 👍

Lillräkanf
12/3/19, 1:43 PM
#3

Hur gammal är den? Det är väldigt vanligt att de dör ett par veckor efter inköp. Om du har tålamod kan du göra en själv :)

Silver83
12/8/19, 9:53 PM
#4

#3 Fick den i julas. Så den har klarat sig ett bra tag. Trodde jag skulle ta död på den innan (omedvetet alltså) 😃

Hur gör man en själv?… 🤔

Lillräkanf
12/9/19, 5:36 PM
#5

Sök på Youtube, finns hur många bra videor som helst. Du kan så en, eller så kan du köpa en stickling eller så. Tänk bara på att det tar många år innan man ser en förändring, så det kräver ett enormt tålamod.

Åsa S
12/17/19, 1:33 PM
#6

Det finns inte en bonsai enbart, bonsai är ett sätt att forma växter men grunden kan vara helt skilda växter som kräver olika odlingsförhållanden så man kan omöjligt säga hur en bonsai ska skötas utan att veta vilken växt som är grunden det är stor skillnad på om det är en tropisk växt man använt eller mera en växt som kan funka utomhus i Sverige och som troligtvis inte alls vill ha det speciellt varmt

Annons:
Upp till toppen
Annons: