Annons:
Etikettkrukväxter
Läst 464 ggr
sp0ngeb0b
2019-09-05 12:24

Era favoritväxter?

Behöver lite inspiration till min önskelista. Vilka är era favoritväxter? Både favoriterna där hemma och sådana som ni har på er önskelista 😍

Annons:
sp0ngeb0b
2019-09-05 12:25
#1

Jag personligen gillar gröna växter, gärna med lite större blad och gärna hängande eller spretiga. Tror min favorit just nu är gullranka - har en stor och fin här hemma, samt en liten och ett par bebisar som förhoppningsvis blir lika stora i framtiden. 3-4 olika sorter/färger. Är också väldigt kär i min lyktranka som jag nyligen tagit sticklingar på! Kär

Caeli
2019-09-05 17:17
#2

Har också haft mycket gröna växter men nu börjar det plötsligt bli fler och fler blommande… En ny favorit är streptocarpus som ju finns i mängder av färger och variationer. Även rexbegonian med sina färgrika blad är en växt som jag gärna skaffar fler sorter av (har fyra nu). Växter som jag skulle vilja testa någon gång i framtiden är azalea och den gamla mormorsväxten gloxinia, däremot håller jag på att tröttna på palettblad och pelargon främst för de är så skräpiga av sig…

[SonjaG]
2019-09-05 18:32
#3

Jag är förtjust i hoyor. Finns väldigt många olika sorter.

Pyttelite
2019-09-05 22:56
#4

Det har varierat under åren. 

Jag tycker att pelargoner är intressanta som växt just för att de finns i så många varianter och för att de är tåliga.

En annan nyvunnen vän är palettblad - fröpåsen från i våras har gett en färggrann palett av olika varianter. Bävar för vad som händer när det blir kallare och alla måste in. 

Airplants/Tillandsia tycker jag är egendomliga som inte kräver vare sig speciellt mycket tillsyn eller vatten.

Så har vi hoyor och …


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Vixxen
2019-09-06 01:07
#5

Hoyor och Asparagus och Doftrankor och Orkidéer och Schefflera och Ampelfacklor och Fredskallor och många fler!

Lillräkanf
2019-09-07 16:29
#6

Jag älskar succulenter! Hjärtan på tråd är en favorit. Annars älskar jag kroton :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: