Annons:
Etiketterohyrasjukdomar
Läst 612 ggr
Isaen
8/22/19, 5:02 PM

Paprikaplantor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är ny i denna gruppen och undrar om det är någon som vet varför paprika plantor inte mår så bra trots att de kontinuerligt producerar nya paprikor. Jag visar här en bild när de var välmående. Skickar en till bild (om det går) som visar hur bladen ser ut nu. Isf de flesta bladen. Jag har börjat klippa bort fula blad med förhoppning om att ny kommer att ta över!? Vet någon vad jag har gjort för fel? De är sådda förra året och har växt som bara den med massor av spetspaprikor till vår glädje. Nu ser de dock inte mycket ut för världen. Tacksam för svar..😃

Annons:
Isaen
8/22/19, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser bladen ut nu..🤔

Maria
8/22/19, 5:26 PM
#2

Mina paprikor ser också ganska risiga ut i bladen nu men paprikorna kommer.😉 Sedan är det ju bara att slänga plantan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Wony
8/22/19, 8:32 PM
#3

Paprikor och chili brukar inte klara sig mycket mer än två säsonger, så är de satta förra året börjar de nog närma sig sitt slut tyvärr.

Pyttelite
8/22/19, 8:38 PM
#4

Jag skulle misstänka näringsbrist - hur mycket näring har du tillfört?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Isaen
8/22/19, 10:01 PM
#5

Jag har väl inte gett dem så mkt näring… Flytande och näringspinnar nån gång. Men det låter ju som att det är normalt att de inte klara sig så länge!? Får se om de återhämtar sig annars så sår jag nya snart igen! 😃👍🏼

Wony
8/23/19, 11:21 AM
#6

#5 Paprikor vill ha en del näring! Inte lika mycket som tomater och gurkor direkt, men de vill absolut få en del näring. Särskilt under blom- och fruktsättning.

Annons:
Isaen
8/23/19, 4:51 PM
#7

Tack för alla tips! 👍🏼

beem
8/23/19, 9:14 PM
#8

Har du kollat bladen så de inte har spinn.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: