Annons:
Etikettövrigt
Läst 584 ggr
[SonjaG]
2019-06-09 21:44

Bönor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag testade att gro vita bönor och sen plantera ut dem.

Och hjälp vilken växtkraft. Snart tar dom över balkongen. Jag tog naturligtvis för många förstår jag nu. Tänkte att alla inte skulle ta sej. Men det gjorde dom!!! 

Om jag hade nån i närheten som ville ha den ena krukan så jag slapp slänga, men det passade inte där. Synd. 

En bild på dem, de är dubbelt så stora nu 2 dar senare!

Annons:
Pyttelite
2019-06-10 19:43
#1

Jag har också sått några bönor. 

Tog dessbättre inte hela påsen men ser precis som du en fantastisk växtkraft i dessa bönor. Har dock inte planterat om dom så de står i ganska små byttor med såjord och nu kommer blommorna.

Vet inte riktigt hur jag ska hantera dess längre fram men bönor är ett utmärkt första försök för barn. Det händer saker snabbt och när de sätter fart blir det stora förändringar dag för dag.

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska ha dom till men kan tänka mig att de kan vara mycket trevlig som slingerväxt i samplanteringar om man nu inte vill skörda förståss.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[SonjaG]
2019-06-10 22:23
#2

Ja, dom slingrar sej verkligen bra. Jag hade bönor för flera år sen och dom slingrade sej hej vilt runt en hög ställning på balkongen. Det blev härliga gröna bönor som var goda. Och blommorna var jättefina.

Mina nuvarande har inte blommat än, men växer otroligt snabbt. Jag måste göra mej av med den ena, det blir för mycket annars.

Vill nån ta över en kruka så går det bra. Kan hämtas i Sthlms innerstad.

Upp till toppen
Annons: