Annons:
Etikettövrigt
Läst 608 ggr
[Forest]
4/14/19, 9:23 PM

Söker mindre påse gräsfrön

Har köpt "kattgräs" och det var lite havre 10 kr för inte äns en näve havre 😳 Så har jag köpt odling kitt kattgräs det var korn och katterna var totalt ointresserade av äta. Inte heller hundarna 😉 Men jag vill plantera i år igen i en liten kattlåda vanligt gräs då det var väldigt poppis förra året. Men jag hittar bara större påsar gräsfrön vet någon om mindre än 1 kg gräsfrön ? Får annars köpa större och spara i flera år 😉

Annons:
Vixxen
4/14/19, 9:24 PM
#1

Fråga på katter iFokus också!

[Forest]
4/14/19, 9:26 PM
#2

1 bra ide 👍

Carmarino
4/19/19, 11:49 AM
#3

Förr i tiden kunde man köpa "kattgräs" i fröpåsar bland de vanliga påsarna i affären, men har inte kollat på länge så jag vet inte om det fortfarande finns.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Forest]
4/19/19, 7:50 PM
#4

3 dessa kattgräs är vad jag märkt korn lr havre och ska jag som fd hästägare räkna ut kg priset på dom få havrekornen blir det dyrt 😉 Men tack för tipset ☺👍 Jag har pratat med en som odlar "gräsmattor" och kommer åka dit och hämnta styvbit men har även tänkt köpa 1kg gräsfrön så har vi i många år gräsfrön 😂 Fick tips inne på katter iFokus om mindre påse men hitta inget i 2 butiker vi kollat in hos så vart en stor påse✌

Carmarino
4/19/19, 7:56 PM
#5

#4 Fick själv en gång en grästorva av min bror (som har trädgård) och den hade jag i en platsback på balkongen. Katterna älskade att ligga där. Fast ska man ha gräset till dem för att äta så föredrar jag ampelliljor. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Forest]
4/19/19, 8:10 PM
#6

5 den jag har haft är nerbetad o sen åkte den ner trots ankrat den väl med mattejp under. Så nu åkte den ut 😔 jag har tagit in gräs till honom så han äter det men gick förbi bekants stall och fick med mig lite havre så nu är det nerpetat i kruka ute på balkongen. Vi ska åka till plantskola för se lite kryddor o annat bra o ha kanske prydnasgräs 🐱 Vi hoppas att dom kmr o tvättar balkongen för vill lägfa ut trallen o göra lite fint i år 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: