Annons:
Etikettkrukträdgårdar
Läst 703 ggr
Caeli
10/23/18, 8:21 PM

Övervintra krukodlade växter

Hur gör du med krukodlade blommor och växter som du har haft ute på balkongen eller altanen under sommaren? Vilka plockar du in och försöker övervintra? Och på vilket sätt? I vanlig rumstemperatur eller svalt och mörkt?

Annons:
beem
10/23/18, 8:31 PM
#1

Jag försöker övervintra alla växter jag  haft ute. De står i vanlig rumstemp. men  för extraljus av  lysrör för växter.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sindri
10/23/18, 10:24 PM
#2

Har lyckan att ha ett källarförråd där det är relativt fuktigt och finns ett fönster. Övervintrar hortensia, rosmarin, afrikansk lilja och citronträd. Testar för första gången att klippa ner tomatplantor och paprikaplantor och övervintra.

Caeli
10/24/18, 8:12 PM
#3

Jag plockar in några hortensior och Afrikas blå lilja i ett litet utrymme intill garaget som har fönster och tillgång till värme om det skulle behövas. Där brukar även större pelargoner samt amaryllislökarna få hålla till. Det sämsta är att hortensiorna brukar dra igång alldeles för tidigt på våren. Redan i februari/mars kommer nya blad och i värsta fall även knoppar.😞 Vet inte vad man ska göra för att undvika det?

[Forest]
11/11/18, 6:19 PM
#4

2 citronträd har vi inne i personalrummet o den trivs bra så bra att den blommar grön o fin.Har haft själv 2 alltid inne men när vi flytta till lägenhet så trivdes dom inte alks. Sista hoppet fick bli flytt till mammas torp sommarstuga o där trivdes dom fint 👍

Upp till toppen
Annons: