Hydrokultur

Självbevattning och hydrokultur

2018-09-18 22:03 #0 av: Eda

I min blogg har jag nu gjort ett inlägg som handlar om självbevattning av blomkrukor och balkonglådor, dels var sådana finns att köpa och hur man själv kan göra sådana blomkrukor och blomlådor samt lite om hydrokultur.
Eftersom jag reser ganska ofta och är borta ett par veckor åt gången tycker jag att det är praktiskt om växterna klarar sig under tiden utan blomvattningshjälp.
(Till de butiker jag länkat har jag inte erhållit någon ersättning och när det gäller bilderna med bevattningstillbehör från Smarta Saker och Nelsons startpaket med bild från Granngårdens hemsida  får jag lägga ut deras bilder.)

BLOGGINLÄGGETS INNEHÅLL
1. HYDROKULTUR ELLER HYDROPONISK ODLING
2. HUR SJÄLVBEVATTNANDE KRUKOR/BLOMLÅDOR FUNGERAR
3. HUR MAN SJÄLV GÖR SJÄLVBEVATTNANDE KRUKOR & BLOMLÅDOR
4. VÄXTER SOM FUNGERAR BRA/DÅLIGT I MINA SJÄLVBEVATTNANDE BLOMLÅDOR
5. VATTNING & NÄRING
6. SEMESTRTVATTNING
7. VINTERTÄCKNING & ISOLERING
8. BUTIKER TILL:
A. Blomkrukor, balkong- & odlingslådor för långtidsbevattning
B. Plastboxar
C. Hydroponiska blomkrukor, odlingslådor, växtbord samt tillbehör
D. Marktäckväv, vinter/vårtäckning, plaströr, trätrallar & hjulplattor
E. Semestervattningstillbehör
F. Näring till växter som inte har någon jord
9. LÄNKAR 

Länk till inlägget: https://handikapptips.wordpress.com/2018/09/17/sjalvbevattning-av-blomkrukor-och-balkonglador/  

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2018-09-19 04:07 #1 av: Pyttelite

Tack för länken till ditt informativa blogginlägg med många tips och trix!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2018-09-20 10:30 #2 av: Forest

Jätte bra tips Tummen upp Tummen upp

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2018-10-15 11:01 #3 av: Eda

Min vattenodlade Basilika inköpt i en vanlig matvarubutik har nu efter c:a en månad blivit såhär stor (se bilden längst ner) Aralian växer också på, dock inte lika snabbt! Växterna har ingen jord, de är placerade i Lecakulor och får enbart vatten med Blomstra! 

En nackdel som jag inte tänkt på är att de är ena riktiga vattenpimplare och att de  måste vattnas varje dag eftersom krukorna inte har hål i botten och därför inte kan ställas på bevattningsmatta, så det får nog bli döttrarna som får ta hand om dem när jag reser bort någon längre tid.

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.