Annons:
Etikettövrigt
Läst 995 ggr
doodz
2018-07-21 19:28

Funderingar kring gödsel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Jag köpte för ett tag sedan en ny sorts gödsel. Jag vill minnas att jag använt samma typ av gödsel en gång för många år sedan till en chiliplanta, som efteråt växte så det knakade! Men funderar på om det funkar till alla typer av växter? Jag har ett gäng som snart ska få komma i nya krukor och undrar om någon vet om detta gödsel funkar med dessa växter. 😃

PS. Växten som liknar svärmorstunga kommer jag inte på namnet på? 🤔 Någon som vet? Ser tilltufsad ut då både den och fikusen fick sig en omgång av en av våra hundar för ett tag sedan. Både växterna och hunden klarade sig fint 😃 Men matte var mindre nöjd..

Annons:
Åsa S
2018-07-21 19:37
#1

multicote är långtidsverkande konstgödning som främst brukar användas till sommarblommor man blandar ner det i jorden runt april-maj och sedan räcker det hela odlingssäsongen. De växter du nämner behöver inte så mycket gödning och de behöver just ingen gödning under höst- vinter så spara gödningen den kan du använda nästa år. ge växterna en svag dos guldvatten 1-2gge per månad det räcker.

doodz
2018-07-21 19:52
#2

#1 Tack för bra svar! 😃

Upp till toppen
Annons: