Annons:
Etikettkrukväxter
Läst 2112 ggr
Pyttelite
2018-05-30 21:43

Gratis är gott!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gav en av stadens blomsteraffärer bort Amaryllisar. Jag fick en fin kruka med knopp.

Nu återstår det att se om den kommer att slå ut och blomma. Vilken färg tror ni att det blir?

Har ni gjort några fynd?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-31 19:43
#1

Grattis.Vilken tur du hade.

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2018-05-31 22:55
#2

Ja det var en trevlig överraskning nu får vi se om den kommer att blomma i sommar och vilken färg den har.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-06-01 17:44
#3

Knoppen ser jättefin ut. Det ska bli spännande att se hur den blir när den slår ut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mari
2018-06-02 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#4

På gräsplätten utanför min lägenhet så hade jag i två dagar sett något färglatt som låg, sista gången jag gick förbi hade jag inte hjärta att låta den ligga kvar så tog hem den och satte i vatten. Var mer död än levande, riktigt uttorkad. 

Visste inte alls vad det var men har fått påtalat att det är ett Palettblad. Nu är det tredje veckan i vattenglas så snart ska jag våga mig på att plantera den i jord. De sista bilderna är tagna idag, mycket mer liv och rötter i det lilla livet 🌺

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Pyttelite
2018-06-02 13:33
#5

Fin räddningsaktion och kul att den kommer att få leva vidare. Palettblad är enkla att ”rota” i vattenglas. Ska bli kul att följa dess uppväxt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: