Övrigt

Blomkrukans Webshop

2018-04-02 19:09 #0 av: beem

Jag har sett några växter jag skulle vilja ha hos Blomkrukan.  Problemet är att man måste betala i förskott och det gillar jag inte, feg som jag är Skämtar

Är det någon som känner till företaget ?

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2018-04-02 19:22 #1 av: DesK

Jag har aldrig hört talas om den butiken, men håller med dig om att det känns skumt med förskottsbetalning. Fina växter verkar de ha Glad

Désirée

Anmäl
2018-04-02 22:22 #2 av: Caeli

Känns väldigt osäkert. Ingen adress eller företagsinformation. Bara ett tomt kontaktformulär. Skulle inte kunna tänka mig att beställa där! Alldeles för lite information.

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-04-03 21:03 #3 av: beem

Det blir nog inga växter från den webshopen. Det är synd för de har precis det jag sökt efter.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2018-04-06 11:01 #4 av: Tant Grön

Verkar vara det här företaget: https://www.svenskaloppisar.se/visaloppis.asp?id=10942

Anmäl
2018-04-06 20:00 #5 av: Emmmie

Jag har köpt därifrån (två år sedan tror jag). Växterna kom som de skulle, men fick sedan ett mail att de ville ha typ 20 kr extra per planta då det var så fina exemplar... 

Anmäl
2018-04-06 20:47 #6 av: beem

#5 Du fick alltså mailet med tillägget på 20:-/planta  efter det att du fått växterna.  Det var ju märkligt. 

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2018-04-06 22:04 #7 av: Emmmie

#6 Ja, precis. Jag ignorerade faktiskt det mailet då jag inte hittade någonting om detta i deras köpevillkor. De hörde inte av sig igen.

Anmäl
2018-04-06 22:48 #8 av: beem

#7 Det var rätt att du gjorde så.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2018-04-18 16:25 #9 av: beem

Nu har jag beställt från Blomkrukan.  Jag tänkte att det må bära eller brista för de hade ju de 2 jag söker. 

Gorde besställning och betalade - fredag -  fick bekräftelse på att pengarna gått in. Därefter fick jag meddelande att hon återkommer  så snart lev. sker. Dagen då paketet skickades fick jag mail och medd. om spårbar försändelse. Växterna skickades måndag och jag hade de i brevlådan tisdag.  Jag är jättenöjd - fina fräscha växter som var bra förpackade.

Jag beställde 2 sedan länge eftertraktade Pelargoner - Gibbosum och Australe.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2018-04-18 17:06 #10 av: Pyttelite

Roligt att höra att du blivit så väl bemött.

Affären ser så intressant ut med alla spännande sorter.

Nu blir det stor förväntan att se dom blomma!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.