Annons:
Etikettövrigt
Läst 2106 ggr
parsley
2018-03-20 17:28

Växter till självvattnande kruka

Jag hittade en billig självvattnande kruka på LIDL, som jag kommer att försöka ha på golvet och ev komplettera med någon slags belysning. Tacksam för tips på växter som kan tänkas trivas under de förutsättningarna.  Jag har några svärmors tungor och en hoya som behöver planteras om. Fungerar de eller ska jag se mig om efter andra lämpliga växter (det känns som jag har mataffärernas utbud att välja på, inte allt för avancerat med andra ord).

Annons:
Effie
2018-03-28 08:13
#1

Växter I självvattnande kruka? Jaa…jag gissar att ganska manga trivs där. Jag har haft fredskalla I en stor kruka. Mina hibiskusar står I mindre, självvattnande krukor men funkar säkert I en stor, och kan bli stora. Monsteran skänkte jag bort för ett tag sedan; den bredde ut sig för mycket. På jobbet har vi benjaminfikus och egenodlad chili och paraplyaralia och en som liknar paraplyaralia fast större; vet inte vad den heter. Och vi stoppar ner ampellilja och novemberkaktus och dadelkärnor (växer långsamt) och palettblad och rosengeranium; allt vad vi hittar…

Så det hanger nog mer på vad som passer där du tänkt dig den.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: