Annons:
Etiketterohyrasjukdomar
Läst 3245 ggr
Pyttelite
2/20/18, 6:30 PM

Ta skydd - Kaktusen Exploderade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Platt som en pannkaka

Jodå, jag petade på den lite grand och sedan sa den psst!! och den blev platt som en pannkaka. I förrgår exploderade den mitt framför mina ögon.

Jag hade ändå skolat in den varsamt från ett uteliv på balkongen i nästan nollgradigt väder så att den skulle få sin välbehövliga vintervila.

Stressfri miljö med sand och sol

Den hade fått en stressfri fin miljö med råda akvariesand kring fötterna och trevliga grannar. Skön värme och mycket ljus. Lite stenar fanns där också samlade från utlandsresor, så allt borde vara frid och fröjd.

På balkongen hade den minsann inte klagat men nu i stugvärmen började den växa och äta upp sig så att den till slut sprack trots att den knappt fått något vatten att tala om.

Otacksamma växter

Explosiv Vara

Kaktusar är fula och otacksamma - inte min grejj.  Funderar redan på vad jag ska ersätta den med - någon vattenpryl kommer det säkert att bli  - från akvarieavdelningen - nått hydroponiskt.

Läste förresten en artikel om den helande kraften i fikonkaktus - pyttsan - kaktusar borde vara försedda med varningsmärken för explosiv vara.

Lita aldrig på mina krukväxtråd någon mer gång!

Ta skydd era kaktusar kanske också kommer att explodera!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Tjeja
2/20/18, 6:34 PM
#1

😂😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2/20/18, 6:49 PM
#2

Du får tala tyst om det, för annars kanske du blir stämplad som en huligan som använder kaktusar som vapen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2/20/18, 6:50 PM
#3

Det var inte jag som anföll det var hen!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2/20/18, 6:58 PM
#4

Se upp för meteorregn: http://www.tv4.se/triffiderna-anfaller. 😮

Den gick som serie redan 1981. Minns inte så mycket av den, mer än att växterna rörde på sig och att den var rätt läskig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarafiaklara
2/20/18, 7:01 PM
#5

Hahaha! Jag fattar inte riktigt varför kaktusar säljs in som lättskötta för jag tycker också att de är lätta att misslyckas med.

2Sirius
2/20/18, 7:30 PM
#6

Låter som ett nytt film tema! "The Attak of the Killer Kaktusus" Eller, är det ett inslag i nästa "Super Mario Bros-spel, exploderande Kaktus, som skjuter Taggar…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Pyttelite
2/20/18, 7:50 PM
#7

#4 Tror att det är Triffider i andra burken kan inte sova i natt såg en vit mask i den …

#5 Håller helt med och jag borde lärt mig att det skulle sluta så här. Sitter och vänta på att de andra också ska panga nu …

#6 Ja eller också är det tecken på att energivapen används även i hemmen kommer in utan att man ens anar det för jag skötte den exemplariskt. Skulle hellre kalla den för Stick och brinn - hemska filmer


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sarafiaklara
2/20/18, 8:55 PM
#8

#7 Ja man vet aldrig vad som pågår inuti dem. Är de nöjda? Är de törstiga? Eller är de så missnöjda att de håller på att explodera?

2Sirius
2/20/18, 10:27 PM
#9

#7 Ja usch, man får vara försiktig med vad man PLANTERAR nu för tiden…. …Det kan ju, rätt som det är vara, KÄRNVAPEN!

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

beem
2/21/18, 9:54 AM
#10

😃 Ja vi som gillar växter av olika slag har inget lätt liv. Man förväntar sig ju inte att de ska vara explosiva. 😉


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Vixxen
2/22/18, 12:44 AM
#11

😃

chade
2/22/18, 9:39 PM
#12

Men va? Exploderade den på riktigt? Du skojar? Haha

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Pyttelite
2/22/18, 9:57 PM
#13

#12 Njae, kanske snarade imploderade än exploderade - den var "fet" och fin i lördags - på söndagskvällen föll den ihop - kaktusar är bäst på bild!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: