Annons:
Etikettköp-byt-sälj
Läst 5361 ggr
Riverbelow
2018-02-16 23:44

Nepenthes - TILL SALU! [Köttätande växt]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer nu en liten bebis-Nepenthes (kannranka på svenska), en slags köttätande växt! Plantan på bilden är mamman. Den du tar emot är exakt likadan fast mindre!
Typ: Nepenthes x Hookeriana

Skickar plantan inlindad i blött papper i en ziplockpåse, välpaketerad i en kartong!
Just nu sitter den i en kruka, men såfort innan postning kommer jag paketera den, alltså den kommer inte ligga helt "bar" i flera dagar, endast under leveransen! Då välskyddad. (eftersom den levereras inom 2 dagar då jag postar på en vardag innan tömningstid tidigt på veckan samt att den är välpaketerad, gör det inte så mycket att det är vinter! Folk skickar plantor höger och vänster från alla olika länder under vintern och de brukar alltid klara sig finfint!)

Tänk på att sköta om den på rätt sätt, mer om det kortfattat längre ner.
När du planterar plantan sen lär den se lite ledsen ut kommande vecka, det pga både transporterings- och omplanterings"chock", helt normalt och den kommer återhämta sig fint om du tar hand om den rätt!

Kommer även skicka med: Sphagnummossa & perlit, att plantera plantan i! Tillräckligt för en 9*9cm-kruka (har du en mindre kruka, så kan du alltid spara mossan & perliten). Använd ca 40% perlit och 60% sphagnummossa.

PLANTERING & SKÖTSEL:
Blöt upp sphagnummossan & perliten jag skickar med, fyll ca halva krukan, och med resten lindar du in rötterna på plantan och planterar.
Se till att jorden alltid är fuktig - men inte genomblöt! Rekommenderar att låta den stå på ett fat med vatten ca 2 timmar varannan dag. Låt den aldrig torka ut!
Vattna med regnvatten/smält snö, alternativt batterivatten (ca 16kr/litern på Ö&B). Alltså inte med kranvatten.
Plantan behöver mycket sol & ljus, låt den stå i ljus ca 12-14 timmar/dag, just nu är det mörkt ute så för vintertid rekommenderar jag att köpa en växtlampa! På sommaren kan den stå i ett soligt fönster.
OBS! Har du en svart/mörkare kruka, vakta så inte plantan överhettas! Plastkruka med dräneringshål rekommenderas starkt.

Spårbar frakt rekommenderas (postens "skicka lätt", 58kr) men finns även vanlig frakt som alternativ (36kr), du väljer!
Du betalar alltså för:
> En fullt frisk liten Nepenthes x Hookeriana-planta
> Sphagnummossa
> Perlit
+ frakt (58kr spårbart eller 36kr vanligt)
Sticketikett med namnet på medföljer!

Nu till mitt lilla problem: priset… vad är rimligt?
Det är en fullt frisk liten bebis-planta ni kommer få chansen att se växa upp, paketerat tillsammans med rätt slags planteringssubstrat (till skillnad från de man köper i affärer).

Kram,
Fansan

Annons:
Riverbelow
2018-02-19 00:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Här är bilder på den exakta söta plantan du köper!

Kram,
Fansan

Pyttelite
2018-02-19 19:50
#2

Gäller att inte gå för nära!😉


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


gonzo56
2018-10-27 05:35
#3

Hej! Finns den kvar? Jag är eventuellt intresserad av att köpa, lite beroende på pris? Mvh

Upp till toppen
Annons: