Annons:
Etikettköttätande-växter
Läst 1685 ggr
Riverbelow
2/11/18, 12:07 AM

Intresse av färdiga kit?

Hej!

Då köttätande växt-fröer är redigt svårt att få tag på i Sverige, och 99% av de som säljs på tradera & Ebay, aliexpress osv är fake "kina-skit" som inte alls är de fröerna, undrar jag om någon skulle vara intresserad av att köpa små lådor med ett komplett kit (som jag gjort)?

Kiten kommer alltså innehålla:
> 6st fröer av samma sort (lista på tillgängliga längre ner)
> 2st små krukor i plast med dräneringshål
> Sphagnummossa, tillräckligt för båda krukorna
> 2st stick-etiketter
> Skötselblad

Fröerna är inköpta av mig från säkra källor med färska äkta fröer (har alltså råkat köpa på mig för många, hihi).

PLANTFRÖER TILLGÄNGLIGA:
Venus Flugfälla (Dionaea Muscipula)
Kapsileshår (Drosera Capensis, Drosera Burmanii & Drosera Spatulata)
Byblis Liniflora

Tänkte mig 80kr/kit + frakt 40kr

OBS! Detta är en intressekoll, om intresset finns kommer jag köpa på mig emballage osv, och kiten kommer vara redo att skickas inom 2 veckor.

Kram,
Fansan

Annons:
Tjeja
2/11/18, 1:09 AM
#1

Det låter jättekul och spännande! Men är det verkligen smart att skicka fröna i vinterkylan? De flesta sorterna växer väl inte ens på våra breddgrader? Kanske kan skicka till våren när det inte längre är risk för någon nattfrost?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Pyttelite
2/12/18, 7:55 PM
#2

Jag tycker att det vekar vara en bra idé - hoppas att du får till ett koncept!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
2/12/18, 9:08 PM
#3

Tycker också att detbär ett bra koncept. Är intresserad av att köpa ett kit av dig!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tjeja
2/16/18, 11:35 PM
#4

Jag vill nog gärna köpa ett kitt sedan när frostrisken är över om du har då. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Åsa S
2/17/18, 12:31 PM
#5

Torra fröer skadas ej av kyla i genbanker förvaras fröer i minusgrader. Så det går utmärkt skicka nu, just nu är högsäsong hos fröfirmorna och de skickar sina fröer för fullt

Tjeja
2/17/18, 12:49 PM
#6

#5 om det stämmer så vore det ju förstås kul.. men alltså… i genbanker fryser man ju ner saker så snabbt att det inte hinner bli några förändringar och vattnet inte hinner spränga några celler.

Men när man fryser naturligt vette katten om det du säger stämmer för alla växter? Skickar de verkligen exotiska fröer till växter som inte tål frost också nu så här års?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Åsa S
2/17/18, 12:52 PM
#7

Ja som sagt torra fröer är i dvala de påverkas inte av de minusgrader vi har nu, det är plantor och blöta frön man inte kan skicka nu. Impecta ex. säljer många fröer till lite mer tropiska växter och även där är det högsäsong nu det är ju i dec-april majoriteten av fröfirmornas försäljning sker.

Upp till toppen
Annons: