Annons:
Etikettblomsterböcker
Läst 1087 ggr
Pyttelite
2018-02-08 07:12

Krukväxter på Bokrean

Dags för den årliga genomgången av katalogerna inför bokrean. Tänk vad tiden snabbt drar iväg!

Jag gör en tråd med tips, har ni själva hittat något som ni tycker verkar vara trevligt lägg gärna till eller skapa en egen tråd.

Inga av böckerna nedan har jag läst själv så jag är lika intresserad som ni! 🙂

Här kommer två jag hittat  i utbudet …

The secret gardener : dumsnåla tips för nygamla odlare av Elin Unnes

Den här boken fick utmärkelsen Årets Svenska Måltidslitteratur 2014 i kategorin Köksträdgårdslitteratur och den ska vara lite annorlunda skriven med fina bilder, några tycker att den är lite pratig andra gillar den starkt.

Det är en bok som sträcker sig lite utanför Krukväxtfönstret, men det kan ju alltid vara bra att bredda sig.

Skydda dina krukväxter av Maj-Lis Pettersson

Den här boken verkar kunna vara till nytta i krukväxtodlingen när faran hotar. Maj-Lis Pettersson är expert på växtskydd och jobbar som hortonom på SLU. 

"Boken behandlar alla de vanligaste växterna: krysantemum, pelargon, orkidé, saintpaulia, Flitiga Lisa, gerbera, hibiskus, kaktusväxter, amaryllis och många fler. Den ger en grundlig beskrivning av sjukdomar och de skadegörare som ofta angriper respektive växt."

Har ni hittat några guldkorn själva i bokutbudet, eller har ni läst någon bok som är uppe på rean som ni vill skriva om?

Annars startar årets bokrea den 27:e februari. Här finns en samlingslänk som brukar samla information över Bokrean och alla som deltar med länkar till katalogerna.

http://bokrean.nu/category/bokrean-2018/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: