Annons:
Etikettblomdagbok
Läst 2737 ggr
Pyttelite
1/31/18, 8:50 PM

NYHET : Min Blomdagbok

Min Blomdagbok

En nyhet för året - Min Blomdagbok 

I din Blomdagbok kan du skriva och berätta om dina krukväxter.

Berätta om du sått några spännande frön, planterat om , satt skott eller kanske till och med kastat en död växt.

Du bestämmer vad den ska innehålla och upplägget.

Jag skulle föredra om du kunde ha med Blomdagbok i titeln. Det skulle kunna bli Lill-Nickes Blomdagbok eller Lisas Blomdagbok.

Vill du senare ändra i titeln hör av dig till mig eller skriv en önskan om namnbyte i dagboken.

Dagboken är just din så du bestämmer format. Vill du bara ha bilder utan någon text är det helt ok eller vill du skriva långa romaner är det också ok!

Alla ska kunna ge uppmuntrande kommentarer eller beklaga att en växt blivit till mull men annars är det du som bestämmer.

  • Här är några exempel:

2018-01-15 Köpte en ny sålåda och lite såjord

2018-01-20 Nu har fröerna kommit till affären - jag köpte både svart-öga, blomman för dagen och en påse dillfrön

2018-02-23 Hibiskusen fick ny jord 

2018-03-03 Köpte en kaktus på ICA

2018-04-10 Gjorde en fin samplantering med penséer, påskliljor och hyacinter i en ny kruka som jag kan ha på trappen.

2018-06-15 Nu är frostnätterna borta så Amarylliskrukorna åkte ut i trädgården 

  • Hur gör man?

Du börjar att skriva ett inlägg som vanligt men se till att gruppen är Min Blomdagbok, sen är det bara att trycka på knappen publicera.

Det är du som står för fantasin och innehållet. Det är du som bestämmer över innehållet. Det är du som skriver vad som är viktigt för dig och dina växter och du bestämmer takten själv.

*----- Lycka Till! -----*----- Lycka Till! -----*----- Lycka Till! -----*----- Lycka Till! -----* 

Befintliga dagböcker 2018-05-27

Caelis Blomdagbok Carmarinos Blomdagbok Chades Blomdagbok Derrtags Blomdagbok Desks Blomdagbok Grace2009s Blomdagbok Lillyrods Blomdagbok Riverbelow Blomdagbok Sarafiaklaras Blomdagbok teafredriksson Blomdagbok

**Uppdaterad 2019-03-24
**Lillräkanfs (Sara) blomdagbok


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 12/21/20, 1:28 PM av Pyttelite
Annons:
Carmarino
2/1/18, 9:50 AM
#1

Kul idé. Tror inte att min blomdagbok hade blivit särskilt lång, om jag skrivit en, för jag pysslar inte särskilt mycket med mina växter och köper sällan nya. ☺️🙂

Fast om jag kommer ihåg det kanske jag skriver lite, de få gånger det händer att jag gör något. Får väl skriva "vattnat blommorna" en gång i månaden.😃
(Nåja, vissa blommor får vatten lite oftare än så.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2/1/18, 10:08 AM
#2

Jättetrevlig idé, som jag startar upp strax 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
2/1/18, 6:27 PM
#3

#1 Jag tycker att du är en hejare på blommor - verkligen fina växter som du sköter rätt sen är det så att man skriver vad man vill och visar bilder om man vill det eller inte …

#2 Den blev fin!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2/1/18, 6:28 PM
#4

#3 Tack Pyttelite. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2/4/18, 12:42 PM
#5

Jag vill bara redan nu tacka er som slutit upp kring Blomdagboken. 

Det är inspirerande att läsa och se på alla fina bilder. 

Känn ingen press på att ni alltid måste uppdatera  jämt och ständigt ni gör det i er takt och ni bestämmer själva formen för dagboken. Vare sig bilderna eller blommorna eller text behöver vara perfekta.

Tack igen alla för att ni delar med er.🌺


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
2/8/18, 8:54 PM
#6

Jag fortsätter att knuffa för Blomdagboken!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Grace2009
2/8/18, 9:08 PM
#7

Är kul att se att det är ganska många blomdagböcker som har öppnats upp under kort tid. Var en bra idé, Pyttelite!

Pyttelite
2/18/18, 2:48 PM
#8

#7 Tack snälla! Det finns plats för flerBlomdagböcker!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
4/21/18, 11:28 AM
#9

Välkommen alla nya medlemmar!

Vill bara påminna er om att det finns möjlighet att skapa sin egna blomdagbok om du har lust och energi!

Det är upp till dig hur du vill presentera din dagbok och hur ofta du vill uppdatera den.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
5/27/18, 3:19 PM
#10

Hej alla! Påminner igen om att det finns möjlighet att skapa sin egna blomdagbok. Nedan finns listan över alla Blomdagböcker som finns idag:

Caelis Blomdagbok

Carmarinos Blomdagbok

Chades Blomdagbok

Derrtags Blomdagbok

Desks Blomdagbok

Grace2009s Blomdagbok

Lillyrods Blomdagbok

Riverbelow Blomdagbok

Sarafiaklaras Blomdagbok

teafredriksson Blomdagbok


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
11/25/18, 9:31 AM
#11

Glöm inte att det finns möjlighet att skapa sitt egna krukväxtfönster på denna sajt. 

Titta gärna i de blomdagböcker som finns för att få inspiration!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
3/24/19, 8:26 PM
#12

Ny Blomdagbok:

Lillräkanfs (Sara) blomdagbok

Välkommen Sara!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lillräkanf
3/26/19, 3:18 PM
#13

Yay!

Annons:
Pyttelite
5/4/20, 9:21 PM
#14

Finns det fler blomdagböcker på gång?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: