Annons:
Etikettorkid-er
Läst 1312 ggr
Pyttelite
2017-12-22 21:31

Miss Orchid Girl - Mer om Orkidéer

Förr i tiden var det tidningar eller böcker man fick plöja igenom för att få tips och råd hur krukväxterna ska skötas. Idag är det olika forum  välden runt, enskilda bloggar och YouTube som ger bästa tipsen.

Jag har hittat en fantastisk person Miss Orchid Girl som gör informativa videosnuttar om hur man sköter sina Orkidéer.

Miss Orchid Girl har också en  samlad blogg med mer information om respektive art - tips på hur man ska sköta sina orkidéer och även ett forum dit man kan ställa frågor. Bloggen heter; Orchide Nature.

Fördelen med dessa videos är att man får handfasta tips om hur man ska plantera om eller få sin tynande växt på bättre tankar.

Kanalen är av utbildningskaraktär och man kan lära sig massor ifrån den. Själv får jag inspiration från de vackra bilderna och all intressant information som jag lyckas snappa upp mellan varven.

Miss Orchid Child har bara en nackdel - hon pratar så förfärligt fort att man blir direkt anfådd av de första avsnitten. Visst är det en viss amatörstatus på dom men annars en riktig höjdarkanal.

Dessutom har Miss Orchid Girld en helt fantastisk energi så det finns nya inslag nästan varje dag.

Titta gärna in på hennes blogg eller kolla på någon av hennes utbildningsvideor - de är verkligen sevärda.

_Länkar:
_

https://www.youtube.com/channel/UC84mfcCFGDPeeBhKbG8dijQ

http://orchidnature.com/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Hey, I'm Danny and if you were looking for hours upon hours of Orchid information, my channel might just be what you need! With currently over 2k videos, ove...
  • Redigerat 2021-01-20 20:02 av Pyttelite
Annons:
teafredriksson
2018-04-14 16:02
#1

Hon har verkligen en superbra kanal! Jag har inga problem med farten hon pratar på, så det underlättar såklart.

När jag började med orkidéer (inte länge sedan alls) så var det hennes videos jag fastnade för och tyckte var lättast att förstå mig på. Nu följer jag henne och kollar på nästan alla hennes videos som kommer upp!

Och  eftersom att hon har i princip alla orkidéer man kan tänka sig så kan alla kika in och hitta videos gällande "sin" orkidé :)

Pyttelite
2018-04-15 12:54
#2

Hej Tea! 

Välkommen till krukväxtsajten!

Visst är Miss Orchid Girl bra,hon är både kreativ och flitig. Förstår inte hur hon hinner med. Det är enastående att hon gör så många inslag.  Sen har hon lite utvikningar om andra krukväxter också där man kan få nya uppslag och tips.

Roligt att du börjat med en Orkidéer-samling om du har lust starta gärna en egen blomdagbok så att vi kan följa dina skyddslingar och du kan notera vad som händer under året.

Du är naturligtvis välkommen att både ha en blomdagbok och göra andra intressanta trådar.

https://krukvaxter.ifokus.se/articles/5a970a338e0e7419f7002142-har-du-en-egen-blomdagbok?discussions-1


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-01-20 20:01 av Pyttelite
teafredriksson
2018-04-15 14:42
#3

Verkligen, själv känner jag knappt att jag hinner andas efter jobb, och hon grejar med orkidéerna och lägger upp videos i princip varje dag!

Ska kolla på på att starta  blomdagbok, kan ju vara bra för mig själv att kunna kolla bak och komma ihåg vissa grejer själv också! :)

Pyttelite
2018-04-15 15:29
#4

Känn ingen press det är du som styr din blomdagbok om du vill ha en. Du uppdaterar när du vill och vill du bara ha bilder eller bara text är det upp till dig. Däremot får du stå ut med att få berömmande kommentarer eller medlidande när det kört ihop sig totalt. :)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
2021-01-20 20:01
#5

Påminner återigen om Miss Orchid om man har intresse för orkidéer.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: