Ytterkrukor
Många funderingar idag
Har ni ytterkrukor eller fat till era krukväxter?
Stolt ägare till tre La permer
Fat har jag alltid då alla mina krukor har hål i botten.
Ytterkrukor har jag inga alls numera.
/Maria
Använder aldrig ytterkrukor.
Fat när det är hål i botten, vilket inte alla har.
För det mesta har jag ytterkrukor, men vissa växter är planterade i en fin kruka så där behövs ingen ytterkruka. (Mest sådana jag har fått i present.)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Jag har några sen har jag stora krukor som jag faktiskt har ställt i vita plasthinkar som ytterkrukor.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har ytterkrukor till en del växter och endast fat till andra. Beror på växt och storlek och vattenbehov. Händer också att en uttjänt bytta/skål från köket får agera ytterkruka.
Jag har ytterkruka, med innerkruka av plast, till de flesta av mina krukväxter inomhus. Jag skulle aldrig plantera en växt i en kruka utan hål så det är antingen det eller lerkrukor, vilka jag inte tycker passar alla sorters växter då det blir väldigt torrt i krukan. Just nu har jag bara kaktusar i lerkrukor, och de har fat under sig.
Har fat till de flesta. Tycker det är lättare att vattna då.