Tulpaner till Jul
Älskar du också tulpaner? Efter jul dyker de upp i mängder av olika härliga färgnyanser. Nu i advent och inför jul och nyår finns de främst i rött och vitt. Tulpaner passar ypperligt som gå-bort-present, att använda för att duka ett festligt bord eller för att lysa upp en plats som behöver lite extra färg. Här delar vi med oss av några olika tips hur du kan använda tulpaner i adventstid.
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Planen är att köpa en bulett till mig själv för att pynta med när jag dukar upp julbordet.
Stolt ägare till tre La permer
Röda tulpaner är en klassiker till jul. Tulpaner är fina som de är och behöver inte något sällskap för att stråla. Vill du pynta buketten lite extra är det fint med järnek och gröna barrväxter till.
Tips! Tulpaner är en perfekt julgåva att ta med till adventsminglet eller Luciaavslutningen.
Läs mer här:
#2: Tänk bara på att tulpaner är giftiga för hundar och katter, så ingen bra julgåva till hussar och mattar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag minns en jul på 80-talet jag fick röda tulpaner av min bror.
För mig var det väldigt ovanligt då. Fel årstid😄
/Maria
#3: Tulpanlökar är den giftigaste delen för katter/hundar.
#4: Det har hänt mig också. Tyckte det var konstigt att få Tulpaner till jul. Numera hör de till julen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#6 Ja, konstigt vad det ändras.
/Maria