Krukväxter

Behöver tips på krukväxt

2017-08-19 12:56 #0 av: beem

Jag söker tips  på lämplig krukväxt för vardagsrum med ganska lite ljus.

Rummet har 3 fönster mot väster.  Utanför ligger en inglasad altan med  stora fönster.  Krukväxten vill jag placera inne i rummet  ca 4 m från fönster. Helst önskar jag någon typ av palm  dvs en hög växt.

Finns det någon krukväxt som kan passa för lite dåliga ljusförhållanden och där solen inte når..

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-08-19 13:02 #1 av: Maria

Garderobsblomma kanske?

/Maria

Anmäl
2017-08-19 16:03 #2 av: ylvala

Aspidistra, kanariepalm och prickblad kan bli ganska höga och går bra i skugga. Även strandkastanj borde klara det :)

Anmäl
2017-08-19 21:00 #3 av: beem

Jag ska titta närmare på de tips ni gett. Tack för era svar.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-08-20 21:51 #4 av: Forest

Kantdracena

https://www.blomsterlandet.se/Vaxtinformation/Inomhusvaxter/Krukvaxter/Gronvaxter/Kantdracena/

Jag har en som alltid haft mitt i rummet den trivs o kräver minimalt lite skötsel.  Glad 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2017-08-21 09:54 #5 av: beem

#4 Tack för tipset. Ska kolla mer på den.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.