Annons:
Etikettväxtterrarium-flaskträdgård
Läst 2406 ggr
ylvala
6/14/17, 9:31 PM

Växter i terrarier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att det är så fascinerande med terrarier med levande växter i. Jag har själv ett ökenterrarium med en leopardgecko men där har jag inga riktiga växter. Jag har haft regnskogsterrarier med tropiska insekter i med växter men jag har inte en enda bild på någon av dem 😢

I gymnasiet gick jag tropisk djuranläggning och i terrarierna till djuren (mest ödlor och ormar) hade vi passande krukväxter planterade i bottensubstraten utan innerkruka.

Växterna passade djurens habitat så det blev verklighetstroget. Vanliga växter vi använde var fredskalla, silverkalla, gullranka, monstera, kanariepalmer, paraplyaralia och rosenkalla. Växterna blev så stora och fina i den varma temperaturen och luftfuktigheten! Och det var roligt att visa upp dem på ett någorlunda "naturligt" sätt.

Visa gärna bilder om ni har terrarier med växter i, eller om ni bara springer på ett terrarium med fina växter! Synd att jag är så dålig på att fota, men här är  en bild från min skola med ett terrarium som har en jättestor monstera, bladen är säkert 70-80 centimeter långa!

Annons:
ylvala
8/30/17, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

En silverkalla och en gullranka i varsitt regnskogsterrarium :)

Upp till toppen
Annons: